Inte mycket häst

På senaste tiden har jag inte lagt upp så mycket häst, har inte varit i stallet så mycket heller denna veckan då jag inte varit hemma och haft så mycket annat i mitt huvud. Bilder skulle också vara kul och ha men jag har tyvärr ingen som kan/vill fota. Det enda blir då endast på Bensan då jag kan fota honom i hagen men inte mer, skulle så gärna vilja ha på båda oss, när vi rider dressyr, är ute i fin natur och när vi hoppar, tillsammans. I nu läget blir det tyvärr inte så men jag håller både tummar och tår på att det blir något så snart som möjligt då jag inte har en enda bild på oss.

Jag måste bli bättre på att sticka dit, jag har varit det men den senaste tiden har det blivit mindre, mycket mindre. Men jag tycker det inte är lika roligt längre, ridningen är kul, hästar är kul men det som klämmer är just Bensan.. Känns tråkigt men så är det, jag vill ha mera utmaning någon mer pigg häst som det händer saker med. Han är härlig det är han men inte när det gäller ridningen, hade det varit för några år sedan då hade han passat perfekt men nu är det inte så. Jag vill utvecklas och det kommer jag inte med honom, vi kan göra framsteg tillsammans men det är inget som gör mig till en bättre ryttare..

Han är antagligen inte just den hästen jag vill hålla på med. Jag kommer inte sluta rida honom om jag inte hittar en mer passande häst utan kommer ha honom kvar. Jag har fått frågor om att rida en annan häst och det ska bli riktigt kul, den är pigg och framåt. Men det är ingen häst som jag kommer få ta hand om, som min. Mig gör det inget då det ska bli kul att bara få rida den, lite omväxling. Där finns även en annan häst som också är pigg som jag vill prova men som jag inte vet när det blir av så jag får väl tjata lite till och hoppas på det bästa.


Tog också på lite annat undertiden Sigge gjorde annat





Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0