Chockerande ridpass..

 
Bennies var skinande blank idag när jag hoppade upp, bortsade honom i nästan en timme. Redan när jag började rykta visste jag att något skulle gå lite snett. Han var riktigt sur och små bråkade hela tiden, bet i luften och mot mig. Hotade med att sparka när jag skulle kratsa hovarna, ja han var inte alls rolig! I ridhuset gick det inte alls bättre. När vi skulle gå fram i skritt stod han bara fast i marken och struntade totalt i mig. Efter en lååång tid kom vi fram i en seg skritt. När det var dags för trav, då hände det grejer.. Han tvärstannade, sparkade bakut och dummade sig, jag fortsatte trycka på och då hotar han med att resa sig på bakbenen. Jag blir chockad då detta aldrig har hänt innan men fortsätter trycka på, då reser han sig, inte högt men tillräckligt.. Sen backar han. Bara jag tänker på det är jg förvånad, han har aldrig gjort något sånt innan.. Efter han slutat dumma sig gick det bra, han lyssnade bra på galoppfattningen och sprang på bra, var som inget hade hänt.
När vi skulle gå tillbaka från ridhuset var han också lite konstig, taktade på sidan, blåste upp sig och frustade? Fin var han men nej en väldigt märklig dag..
Får hoppas att hans nerver har lagt sig tills imorgon för fler sådana här dagar vill jag inte ha..





Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0