---

För någon dag sedan skrev jag ett rätt långt inlägg på min egna blogg om 2013, om 2012, om mej och hur det varit. Ni vet, man sammanfattar hur året har varit och skriver upp mål och allt sånt skit som man oftast aldrig lyckas med eller uppnår kommande år? Lite det kommer jag att göra här, men jag kommer mer rikta in mej på 2013. För som ni kanske märkt, så är jag proffs på att skriva långa texter om massa onödigt skit. Och som ni kanske märkt, så har jag tagit många breaks från den här bloggen på sista tiden, eller bara varit så sjukt dålig på att uppdatera, och det är för att sista delen av 2012 hände väldigt många dåliga saker, jag mådde inte så jättebra och kände därmed att det var bäst att hålla mej borta, för likt som jag snackar utan att tänka, så brukar det vara detsamma när jag skriver, allting bara kommer ut, och ibland är det mindre bra. Det har hänt väldigt många saker som förändrat mitt liv på sistone, men då detta är en hästblogg så kommer jag gå in lite mer på stallet, ridningen, tarre, jag. Ni har säkert läst om det då jag skrivit en hel del om det, men jag tänkte gå igenom det igen lite snabbt, och inte lika detaljerat. 

Det hela började strax innan min födelsedag har jag för mej, alltså runt mitten av oktober, det var då det jobbigaste började i stallet, för tidigare fanns det bara en massa småtjaffs. men jag fortsatte och allt blev bara ännu mera bajs, och ni vet när ni har blivit så tighta med någon så det känns som att världen kommer gå under om ni förlorar den? well, så känner/kände jag om tarzan. han har verkligen blivit mitt allt, och min ögonsten genom månaderna. Vi har haft en otrolig resa, och jag är så tacksam för vad den har gett mej. Tyvärr har jag gett upp vid det här laget. Jag är trött på att kämpa för något som aldrig kommer att gå, och jag ska sluta rida tarzan, jag står dock fast vid att så fort jag landat i sverige igen, så kommer jag skicka ett sms till gunilla och fråga varför. varför allt blivit såhär, och varför just mej? Men nej, jag ska inte sluta rida. Jag ska bara hitta ett ställe som jag kan stanna på ett tag. 

Och det är då 2013 kommer in i allt. Det här året hoppas jag att det blir ett år med svar och lösningar, och hittils så känns det som att saker och ting som är helt fuck'd up helt enkelt, kommer lösa sej. Jag har ett helt år framför mej, och mitt högsta mål är att komma igång ordentligt med ridningen. Jag ska hitta en bra häst för mej, och vi ska utvecklas tillsammans, jag ska fixa en tränare och sedan ge mej ut på några pay and jumps i sommar, sen se ifall det blir några lokala i höst. Allt beror på när jag hittar den perfekta hästen, för en sak är säker och det är att jag inte tänker nöja mej med någon skogsmulle bara för det är det enda jag kan få tag i, utan jag har ett mål med min ridning och det är att bli bättre, och såklart ge mej ut på barbackaritter i skog osv. men att liksom ta det till nästa nivå. När jag kommer hem igen så ska jag och mamma sätta oss och snacka igenom allt, och sen får vi se. jag har som sagt en häst som jag kan provrida när jag kommer hem, och sen får jag som sagt se hur det blir. men, jag kommer hålla er uppdaterade om hur det blir. 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0