HJÄLM - EN SJÄLVKLARHET?

Som ni alla säkert har läst på olika bloggar så är det stora debatter om att använda hjälm. Så fort någon lägger ut bild där ryttaren rider utan hjälm blir det ett himla liv, komentarerna rullar in och det är aldrig några possetiva. Folk kläcker ur sig saker som du är dum i huvudet, vad är du för någon förebild och dyligt.
Jag tycker inte det är trevligt alls, det är personens egna huvud som den själv bestämmer över! Visst, jag tycker det är väldigt onödigt om man rider i stort sett alltid utan hjälm. Men det är upp till personen, vill den riskera att få en hjärnskakning eller i värsta fall dö om man åker av, så får personen göra det. Ingen annan behöver påminna med en massa korkade komentarer, för jag tror faktiskt att personen vet det själv.

Om jag ser någon bild där hjälm saknas skulle jag inte lägga massa energi på det, då jag själv inte ser något fel med det. Jag har själv ridit utan hjälm, dock aldrig i sadeln utan barbacka i bara grimma och grimskaft från och till sommarhagen och stallet. Kanske inte det smartaste men vi hade tur och inget hände. Dessutom kände jag hästarna väl, skulle aldrig tänka ens tanken på att hoppa upp på en häst utan hjälm även fast den aldrig skulle göra en fluga förnär.

Och jag förstår att folk skulle villja ha en fin bild utan hjälmen, ja bilden kan bli bra ändå men det finns faktiskt tillfällen då hjälmen kan göra väldigt mycket om den är av eller på. Själv skulle jag endast kunna göra det i några minuter om ens det, jag känner att hjälmen inte stör mig speciellt mycket men jag har sett många bilder där dom är magiska och tanken på att där skulle funnits en hjälm uppe på huvudet skulle dra ner det magiska totalt.

Som sagt, det är personen själv som bestämmer över sitt eget huvud. Jag tycker det är tråkigt att folk slänger ut  dumma komentarer innan dom faktiskt tänker till att den här personen tänker inte alls som jag. Vi har olika åsikter om allt och vill man säga emot kan man göra det på ett snyggt sätt, alltså ta bort allt med att man är dum i huvudet. och annat. Ni försår vad jag menar.

Vad tycker du om att rida utan hjälm? 


En bild från när vi kommit tillbaka från sommarhagen, precis hoppat av för några bilder, blev aldrig någon på ryggen dock.



Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0