vår utveckling i bilder.

Eftersom att jag snackade lite om min och tarzans utveckling i föregående inlägg, så tänkte jag presentera det lite mer med hjälp av några bilder. Nu när jag sitter och kollar på bilderna, ser jag hur mycket bättre jag har blivit, och så mycket finare tarzan har blivit. om vi ska utvecklas såhär mycket, såhär fort, så ska det bli väldigt kul att se vad nästa år har att ge oss. Tänkte lägga ut hoppbilder i ett seperat inlägg, men visa upp att även där, har vi förändrats väldigt mycket. 

Detta är i slutet av juni månad, också första gången jag red honom. Här hade jag helt ok sits och fick ner han i form, men fick inte ihop honom. Rättare sagt så gick han ner med huvudet men jobbade inte på så bra. Men det var kärlek vid första ögonkastet och han gjorde allt jag bad honom om, möjligtvis för att jag inte bad om särskilt mycket. 
efter en månads slit, så resulterade det i att tarzan blev lite musklad i slutet av juli, min sits blev bättre och jag började lära mig knapparna, dock så har tarzan en tendens att lätt böja över sig, vilket han gör på bilden nedan, men vår utveckling gick endån framåt. 

nu, 3 månader senare ser det ut ungefär såhär. 3 månaders hårt jobb har gjort resultat kan ju jag säga. nuförtiden begär jag mer av honom, får ihop han mer, jobbar mer med skänkel och sits och mindre med mun, har mycket bättre hållning och har lärt mig ytterliggare fler knappar. efter lite bråk så får jag tarzan att jobba på ordentligt. 
 
 

 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0