sunday funday, woho!

Ojoj, i've finally found my way back to the blog! Har varit lite off av olika anledningar, men nu är jag tillbaka iallafall. Ligger i sängen och har precis tinats upp efter en heldag i stallet, tog en varm dusch för en stund sedan och har suttit och smuttat på lite te nu ikväll framför ett avsnitt av desperate housewives, och ja, bäddat ner mej ordentligt i sängen såklart. Har dock en känsla av att jag kommer åka på världens förkylning nu igen, när den förra förkylningen precis släppt.. men det är inte så konstigt efter dagen.

Stack till stallet i förmiddags och hade med mej regntäcke och grimskaft, regntäcket körde dock claes ner med till stallet, men jag begav mej till nya hagen sålänge för att hämta hästarna, och precis när jag kom in i hagen började det regna lite smått och det började åska riktigt högt, också vart det ovanför oss dessutom, och jag blev, såklart, livrädd. Gunilla kom dock och hjälpte mej ta ner hästarna(det var 3 st kvar) så jag tog tarre, gunilla tog peggy och gunillas fosterbarn tog wawa. det regnade som satan och stackars tarre hatar regn, tyckte så synd om honom haha.. och när vi kom i backen ner till deras gårdsplan så lyser hela skiten upp och det kommer värsta braket, jag trodde jag skulle antingen kissa, eller ja... på mig så rädd jag blev, hästarna brydde sej dock inte då de är vana vid skjutbana bredvid osv. men det var så obehagligt, det slog ner precis utanför stallet liksom. Och vi blev helt dyngsura, så jag har gått runder med blöta kläder hela dagen, också har det ju regnat med jämna mellanrum också!

Första lektionen började dock 2 så vi hade cirkus 2 timmar på oss att fika inne i huset, mysa med hästarna och lite sånt, och som tur var slutade det regna och solen började skina just när lektionen började, vart ute och gick med mitt knä, som inte alls blivit bättre, men jag var så rastlös och ville göra någonting, så det var att svälja liksom. Sedan red jag tarre, fixade i stallet och mockade osv. och fixade fint till min  älskling, sedan körde jag och mami hem! T'änkte skriva om dagens pass i ett annat inlägg så det inte blir för mycket här, höres snart!
/tess.
fina bebbo igår, dock inte hans nya regntäcke!

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0