söndag

vaknade vid 9 tiden, gick upp och packade mina ridsaker, skor, väst, chaps, grimma, regnbyxor, ryktlåda, ja allt i stort sett. Min pappa var snäll och körde mig till stallet eftersom alla grejerna skulle dit. Hämtade in pojken, pysslade om honom och ryktade. La upp tre bommar på rad i paddocken på en av långsidorna, med hjälp två ''sockerbitar'' höjde jag sista bommen. 

Körde som vanligt igenom det vi alltid gör och idag gick det klockrent! Han lyssnade hela tiden och gjorde precis vad jag bad honom utan att protestera eller försöka bita. Fina kille! Travade sedan över bommarna, som jag sedan höjde, då gick det lite sämre, han tyckte nog det var jobbigt, han hoppade knappt utan lyfte lite på benen så han precis kom över utan att bommen föll till marken... Så det får jag fortsätta med, på ryggen blir nog bäst där, då jag kan driva honom på ett annat sätt. När jag var genom svettig av allt springande och han var duktig slutade vi och han fick komma ut i hagen igen. Mockade hans box och  gjorde mig redo för att cykla. Då kallar ägaren på mig och ville prata, han frågade hur jag tyckte att det gick med Bennies, han tyckte det såg  jätte bra ut. Han frågade även om jag ville ta hand om honom som min egen!! Åhh självklart vill jag det!! Så nu är Bennies som min, jag ska nu alltså mocka, fylla höpåsar ja allt man gör. SUPERKUL!! Han tyckte även jag skulle börja rida honom nu så imorgon ska jag dit igen och prova rida honom, jag hoppas det kommer gå bra. Jag har ridit honom för typ två årsen, och då gick det inte så jätte bra... Han bockade massor, backade hela tiden och vägrade gå framåt. Problemet då var att jag inte var så tuff av mig och blev jätte rädd och vågade knappt göra något uppe på ryggen. Nu har jag betydligt mer skinn på näsan och är bättre i min ridning, så detta ska bli kul och jag ser fram emot det. 


Första bilden på Bennies;




 
Hans söta mini grannar ; 

                                                       

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0