Long day, no sleep, (skulle publicerats igår kväll)

Long day, much fun and no sleep. Härlig måndag!
Har överlag fått alldeles för lite sömn, haft alldeles för långa dagar och lite för mycket kul nu på sistone, och idag var ju då inget undantag. Dagen i skolan var liksom lugn, seg, men endån rolig. Får lite ångest med tanke på alla läxor och prov vi har, men ska sitta och plugga lite i stallet imorgon, jobba på at lektioner i skolan och ta hem och göra på helgerna ifall det är någon fördjupningsuppgift jag verkligen vill få bra gjord.

Efter skolan stack jag hem till Nelly och sedan drog vi till stallet, hon red Peggy och jag Tarzan! Vi drog ut på en liten runda som innehöll galopp på fält, på grusvägar och lite allt möjligt, Gick helt ok förutom att Tarzan blev lite extra dampig pga Peggy var med + han hade lite överskottsenergi, får bli jobb i padocken imorgon!

Btw vet inte om jag skrivit detta. Men igår drog jag och Tarzan ut på en liten runda i skogen/i kärrstorp, och självklart stöter vi på kor! Han studsade fram och blev riktigt nervös, men jag klarade det! Typ egoboost haha, nej men blir så lycklig för var etapp vi klarar av, nu vart det endån andra gången han såg kor när jag har ridit han, så det vart liksom ingen engångsgrej förra gången. Det roliga var ju att jag gick förbi hagen där korna var i, på förmiddagen. Men då var där inga kor, men sen när jag och Tarzan är ute själva, forever alone på en stig, jo då har korna flugit dit! Självklart liksom.

Nej nu ska jag krypa ner under täcket och sova, i need sleep! Blir så mycket tröttare nu när jag har åkt på världens förkylning, halsont, huvudvärk, ont i öron + snorig, KUL! Men det kommer inte stoppa mej från att gå i skola/rida. Riktig krigare, jag vet. Hörs inorgon! C


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0