jag har utvecklats sjukt mycket!

Under 1 års tid har jag  utvecklats så otroligt mycket i min ridning, och blivit mycket bättre, om jag nu själv får lov att skriva så. jag har för det första börjat rida seriöst, och under 5 månader har jag verkligen gett allt i min ridning. Jag har ridit tarzan sen i juni månad, och tillsammans håller vi på att utvecklas. mitt mål är att kunna starta han i någon dressyr eller hoppning nästa år, först är jag på jakt efter ridhus dock som sagt, men tillbaka till samtalsämnet, jag har verkligen tatt åt mig av alla omkring mig, när någon sa  till mig att jag hade dålig hållning så började jag rida utan ridväst och jobbade som fan på det, jag ändrade mina händer och nu har jag börjat rida mer med sits och skänklar, istället för munnen. dock jobbar jag fortfarande på att jobba mer med det.

Enda sedan jag började rida tarzan så har vi gått från ett ekipage som såg helt ok ut, till ett ekipage som är mer än ett utseende, prio1 har varit att skapa ett band, och nu börjar han lite på mig mer och mer, och när jag ser bilden nedanför blir jag glad, för jag har jobbat på så fruktansvärt, särskilt med tarzan då han inte är en enkel häst att rida, och på bilden nedan har jag långa tyglar, jag har fått ihop han samlat, fått ut han i svängen och han lyssnar på mig. 

Jag är glad över min utveckling, och att jag har turen att få rida tarzan. Han har hjälpt och hjälper mej så mycket, och mitt mål är att hitta ett ridhus, och att kunna starta någon tävling i både dressyr och hoppning till nästa år. 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0