Händelserik dag

klockan ringde halv 9, åt frukost och cyklade sedan till min lilla pojke. Tog in honom och började rykta, gick sedan ut till paddocken.

skrittade några varv innan jag började kräva saker av honom, när han kändes bra skulle han stanna när jag bad han samt rygga och öka. Han var lite frånvarande, mycket hände runt om, någon lastade sin häst, bilar kom och gick, hästarna i hagen på andra sidan fick lite fnatt och sprang rundor och hade kul. När allt satte började jag med traven. Han är lite trög men när han väl börjat är han super duktig. Gjorde inte så mycket mer och släppte ut honom, fyllde på vatten och gosade.
Var hemma vid 11 tiden, duschade och fixade mig lite lätt. Därefter åkte jag och mina föräldrar till Bollerups Naturbruksgymnasium, då jag gärna vill gå där när jag börjar gymnasiet till hösten. När vi kommit fram fick vi lite allmän information. Efter det var det berättade dom om de olika linjerna man kunde läsa, intressant! När hon var färdig gick alla till ridhuset där det visades en liten dressyrlektion, körning och årets föl. Det var kul att kolla på, roligast var lektionen och fölen, även om det inte hände något speciellt var det kul och kolla på det andra som red. Fölen var urgulliga! sprang rundor och bockade och visade upp sig för publiken. Nästa sak på schemat var fika sedan en rundvisning. Två tjejer visade oss några av husen man kunde bo i och en del av anläggningen, var skolan var och andra viktiga platser.

Jag tyckte det var väldigt kul att se, dock vet jag fortfarande hur jag ska göra... Samtidigt som jag vill dit så har jag en gnaggande känsla. Att klara mig själv, städa, laga mat och allt är inga problem, problemet är att lämna allt här hemma, alla kompisar och min hund samt familjen. Visst jag är borta måndag - fredag, tar sedan buss hem och åker sedan tillbaka på måndagen igen. ingen lång period då alltså men ändå, jag ska ta det steget också. Det känns som jag behöver detta, som om jag kommer ta skolan mer på allvar när jag är där, det kommer ju vara så många fler tjejer man lär känna och hittar på roliga saker med. Men jag får se, kan knappt somna på kvällarna då tankarna om allt detta sätter sina spår...

/ Hanna

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0