för två är bättre än en.

Therese och Tarzan, så bra, så rätt och så underbart. För två är bättre än en helt enkelt.
Han är min andra halva, och den som betyder mest på denna jord, den jag berättar allt för och som får mig att glömma alla problem, han är den som får mig att må som bäst, han är min bästavän. Jag kan inte tänka mig, mig utan han.

Endån har jag under någon veckas tid letat runt som en galning på blocket och hastnet efter en medryttar/egen häst, varför? jo för jag helt enkelt bryr mig för mycket, han betyder för mycket. Där är en annan tjej, som förövrigt suger på att rida, som envisas med att ha honom en dag i veckan och nu ska han förmodligen börja gå lektion med en annan tjej, 2 dagar i veckan. Och det dödar mig. literally spoken, it's killing me. 

Jag vill börja träna för tränare, åka på ridläger och börja tävla till nästa år, men att göra allt det när det är andra som skuttar runder på honom känns lite meningslöst. Jag vill ha honom för mig själv, för efter att ha hatt han varje dag i snart ett halvår, så sätter det ju sina spår. Och jag kan heller inte snacka med Gunilla då det är hennes häst, och jag inte vill klaga. 

Så yes, jag har och håller på att leta efter en annan häst, samtidigt som jag inte kan tänka mig något utan tarre, han är ju mitt allt. Jag mår sjukt dåligt av det här, för jag vet inte hur jag ska göra. Troligtvis kommer jag fortsätta och möjligtvis berätta för gunilla hur jag känner, men det är sjukt jobbigt. Men jag tror jag kommer fortsätta, en dag så blir han kanske min. jag vill inte ge upp på han, även fast det gör så ont just nu. Det är jobbigt att va i stallet, och det är jobbigt att inte va i stallet. Har haft 2 vilodagar nu och imorgon får jag se hur det känns.. men hela situationen suger. / Tess

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0