Fin dag i stallet

 
kom hem vid 1 idag. Mamma ville följa med till Bennies, super kul att hon ville det frivilligt och jag inte tjatat, tycker det är så kul när dom följer med mig dit. Vi gick  till stallet idag, drygt att gå den biten när det går så snabbt att cykla. Tog in honom och ryktade sedan red jag ett litet enkelt dressyrpass. Pappa kom i mitten av passet.
Det är så kul, mamma är livrädd och står någon meter bort, vågar inte klappa eller något utan nöjer sig med att titta och fota, fast idag klappade hon honom när pappa var där. Medans pappa går fram och klappar, borstar lite, ger morötter, man ser att han tycker det är kul och mysigt. Skoj!

Passet gick sjukt bra, han lyssnade hela tiden, gav mig på serpentiner, inte dom finaste men godkänt! Volterna blev till och med bra idag! Gjorde inget speciellt då mamma och pappa satt och tittade och ville då inte rida för länge. Han protesterade inte mer än att backa 2-3 gånger, framsteg!

 Han lyssnar mycket bättre nu än de andra ångerna jag ridit honom, visst inte så stor men ändå lite skillnad kan göra mycket!

Mamma tog lite bilder, blev en sådär bra bild, hon tog även någon annan.

 
                                  



                                                      



Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0