dagens pass - uteritt barbacka.

Idag vart första gången på 6 dagar som jag fick rida min fina polle igen, har haft alldeles för ont i mitt knä de andra dagarna och helt enkelt inte varit kapabel till att rida, vilket har sugit. men idag stod jag inte ut med att inte rida. Igår stack jag dock till stallet för att mysa och borsta honom, och täckade honom dessutom då det regnade en hel del, så idag var han så fin så!

Red ut barbacka på långa bäcken rundan, ensam dock. Vart först lite tveksam då han inte blivit riden på 6 dagar och vart riktigt pigg, men sen kom jag på att det gäller att lita på honom liksom. Direkt när vi kom ut ur grinden så tippade han fram på tårna, stirrade åt sidorna och låtsades bli rädd för allt, travade och drog framåt och tramsade, men sen så slappnade han av lite mer och lyssnade så jäkla bra, han gjorde halt bara med hjälp av sitsen, vilket är ett stort framsteg. Han blir så mycket mer lyhörd när jag rider honom barbacka känns det som, defintivit något jag ska göra oftare! När vi kom ner till själva bäcken så vart där nästan översvämning, har aldrig sett så mycket vatten där och var först lite rädd för att gå över där, och jag kunde inte hoppa av eftersom att då hade vattnet nått mej upp till knät.. men vi gick över där och tarzan knasheezt ställde sej och plaskade i vattnet och tjillade i mitten av allt, han tyckte liksom det var jättekul med vatten, speciellt när de nådde han upp till knät också. 

På långa grusvägen var han avslappnad och lyssnade fint, och vi tog trav hela biten, älskar verkligen tarres rygg och trav, så fruktansvärt gosgos! stora vägen tog han jättefint och när vi kom in i "byn" så blev han lite stirrig igen, rusade lite och blev lite rädd för allt möjligt, t.ex så fort jag skulle resa mej upp i någon backe så blev det trav.. tur han har skön rygg haha! Dock när vi kom upp till kärrstorp så mötte vi en lastbilssak, som körde långsamt och det gick finfint till början, sen flyger tarzan ut på åkern och blev livrädd, och jag satt förvånansvärt kvar på exakt samma plats haha! sen 2 sekunder efteråt så lunkar han på precis som ingenting hänt, så gullig haha! tog trav på grusvägen tillbaka och galopp i uppförsbacken, tog lite galopp inne i skogen i början av rundan också. 

med andra ord, en riktigt gosrunda med världens bästa häst, med lite för mycket energi dock haha! Imorgon blir det antingen en uteritt, eller lite dressyr om jag känner att mitt knä är bättre. Fick lite ondare när tarzan flög ut i åkern, då jag tog tag med det knät.. men han är så söt. älskar han helt sinnes, och så fort mitt knä är bra igen ska vi köra stenhårt, både på dressyr och hoppning!

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0