världens bästa häst.

körde som sagt till stallet imorse/middags och vart där i några timmar. vart så himla skönt att komma dit där i lugn och ro och veta att allt liksom var fixat, nystädat bland mina saker och tarre hade täcke så han skulle va fin. hade nya saker med mej och lagt upp ett litet foderschema till honom. började med att ta in honom och göra han fin, tog lite pälsglans och sköljde hovar osv. osv. och sadlade honom och tog på mej min egna utrustning. körde med sporrar idag, för första gången. har haft ett par i påsen hur länge som helst men inte använt dem pga lathet? haha. har tydligen tyckt det var så drygt att ta på mej att jag inte ens testat det haha. sounds like me! 

eftersom att det var fint väder ute idag så bestämde jag mej för ett vanligt hederligt dressyrpass och efter det en avskrittningsrunda, blev dock galopp på åker då jag kände att han verkligen behövde springa av sej all den energin han har samlat på sej nu när jag knappt ridit han, och det är ju inte direkt som så att de andra rider honom. Jobbade till att börja med mycket med volter, stora och små, och flytta in och ut på spåret, kände lite hur mycket jag skulle ta med sporrarna och ja, kände av helt enkelt! fick mycket bättre kontakt med att få ut honom i hörnen osv. med hjälp av sporrarna, så det ska jag använda mer vid dressyrpass. förutom det, så gick han som en gud idag. Han lyssnade på varje minsta sak, klarade skänkelvikningarna finfint efter ett tag och jobbade på underbart. dock så var han lite överpigg och blev väldigt het i galoppen, och hittade på lite småsaker i mitten av passet med, men gud vad jag är stolt! ännu roligare att andra tjejer stod och stirrade som fan på oss, och tarzan liksom skötte sej som en gud! Imorgon blir det nog ytterliggare ett dressyrpass, möjligtvis tar fram något småhinder och övar teknik på! (eller om la padock är upptagen så får det bli uteritt. ) 

NU ska jag kolla på TVD och sedan slockna, höres! 
therese goes ego on tha evening. mycket charmig, pusssssss
 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0