therese bombar!

Hola Guapas!
Jag kom nästan precis hem och nu väntar massvis med läxa. Vi har hur mycket läxa som helst den här veckan, och nästa, och även några prov. Och eftersom att det idag bara är 18 dagar tills jag åker till Thailand, och för att jag kommer missa sådär cirkus 2 veckor i skolan, så måste jag verkligen ligga i och vara steget före de andra för att kunna klara det, det är ju så mycket som ska in nu inför nationella proven i vår!

Och något jag är expert på är att skjuta fram allting, "äsh men det gör jag nästa vecka", men nu är det inte så många veckor kvar, och massvis av lektioner kommer gå bort av andra skäl osv. dessutom ska jag skugga på JB gymnasiet i lund på tisdag, så där går en dag bort. Iallafall, igår stannade jag hemma från stallet och pluggade gärnet, och idag får jag antagligen göra likadant, alltså plugga gärnet och om jag hinner så drar jag la till stallet, men annars stannar jag hemma.

Jag får så dåligt samvete när jag inte är i stallet varje dag, men nu har jag verkligen tänkt till, och eftersom att tarre inte är min egna, så måste jag inte vara där varje dag. dessutom så låter ägaren andra rida han och sålänge han inte är min till etthundra procent, så har jag ju inget ansvar av att va där varje dag. Om jag någonsin hade fått en egen häst så är det ju klart att jag aldrig hade puttat den åt sidan, men nu när det är såhär det ligger till, han är inte min egna, gunilla sköter ju han med mat osv. och jag har en stressig vecka med mycket läxa, då får jag helt enkelt ta tiden till läxan. Skolan är prio 1, och jag har puttat den lite åt sidan på sistone, men som sagt: nu är det inte lång tid kvar, och jag ska kämpa in i det sista. 18 dagar kvar tills jag får semester från allt, lite mer än 2 veckor bara, och jag ska inte sänka något betyg, hellre höja.

Sådär, med allt det sagt ska jag nu börja på all läxa, tror jag skippar stallet idag och drar dit imorgon istället. Struntar i om hon blir sur eller arg, jag måste sluta leva efter att göra alla glada och istället bry mej mer om utbildningen. Men min hjärna har redan gått på semester, så jag måste kämpa extra!

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0