tess inlägg:

Idag, sista praodagen, slutade vi lite innan 3. då körde jag hem hanna och stack sedan hem till pappa för att lite snabbt käka och vila upp mej, sedan körde jag till stallet. 
 
började med att mocka hela stallet och göra i ordning betfor till imorgon och lite mat till tarre, sedan borstade jag honom ren, flätade svansen och la på täcke, sedan fick han äta medan jag gjorde i ordning min utrustningspåse och sopade rent, sen tog jag ut han igen för att komma hem i tid för en gångs skull. Eftersom att det regnade så sparade jag ridningen till imorgon, gav honom istället lite kraftfoder så förhoppningsvis blir det en pigg häst imorgon. Om vädret är lagom fint så blir det antingen ett hårt dressyrpass i padocken eller så tänkte jag köra dressyr och sedan jobba lite på 2 små kryss i kombination, får se vilket jag väljer! Ska jobba mycket från marken nu innan jag flyger till andra sidan världen, och liksom köra hårda pass blandade med många uteritter. Även om vårt band har blivit så sjukt bra så ska jag toppa det så jag åker iväg med känslan på topp. (kommer dock dö pga jag kommer sakna han lite för mycket). 

nu därimot, är jag vaken lite senare än vad jag sa att jag skulle vara, detta skulle va en "tidig kväll". men just det, sådana existerar inte längre i therese larssons liv. men nu ska jag hoppa ner i täcket och drömma mej bort, ska dessutom njuta av en sovmorgon och efter det njuta av en god frukost bestående av pannkakor(om jag nu orkar göra dem, dem görs ju inte av sej själv!). sen blir det stallet! 
 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0