skriver av mej lite...

Jag klarade mopedkörkortet igår, så nu har jag lov. trots att jag jobbar, haha! Nej, men äntligen så är jag fri från plugg, har ju pluggat hur mycket som helst på sistone! Dessutom är det sista dagen på jobbet idag, vilket är lite sorgligt. Har haft så fantastiskt kul med de människorna och det känns liksom även som jag har mognat en hel del under veckan, jag har liksom klarat mej själv och stött på vuxenlivet lite. Dock är det skönt att jag kan gå tillbaka till  mitt vanliga liv, är inte redo att bli vuxen än haha! 
Efter jag har slutat jobba ungefär vid 1 tiden, så ska jag hem, byta om och byta från cykel till moped, sen ska jag iväg till stallet. Hanna följer med så om vädret blir bättre så blir det nog en långrunda ut! 

Måste även bara skriva av mej lite! Igår så stack jag till stallet direkt när vi kom hem och efter vi hade fixat mopeden, och tänkte mysa massor med tarzan eftersom att det vart min dag med honom, men då skulle visst en annan tjej ha honom och gunilla har inte sagt något till mej? fett dålig stil. Fick även reda på hur november månad ska se ut, och letar för fullt efter en ny medryttarhäst. men det är ju inte särskilt lätt då folk inte så ofta sätter ut annonser på medryttarhästar på blocket, men jag fortsätter leta. Dessutom är alla mina vänner så söta, nelly erbjöd mej att rida den hästen som finns i hennes stall, hanna ska höra med david om där finns någon häst hos han osv. 

Fast till en början ska jag fortsätta rida kvar hos gunilla samtidigt som jag börjar någon annanstans, man vill ju vara säker att man trivs även på det nya stället. Och anledningen till att jag inte ska rida kvar? jag hatar när alla rider en och samma häst. och tarzan har tydligen blivit populär nu när jag börjat rida honom! nej men ifall jag tränar en sak med honom och en okunnig person som inte ens kan galoppfattning, hoppar upp på honom och skumpar runder, då så blir liksom allting förstört? jag älskar honom, men det känns inte bra för mej just nu. Nu ska jag till jobbet, höres! / tess

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0