Sängen ropar efter en lång dag!

Här varit i stallet från 11 till halv 4 tiden..

Först körde vi in om hennes häst och hämtade ett bett som hon skulle lämna sen körde vi till Bennies. Jag visade henne runt, eller ja hon gick runt och kollade och jag efter och berättade saker och ting.

Jag var lite nervös över att det skulle gå sämre när det gick så bra som det gjorde igår och tusan så var det urkast!..
Han vad seg och helt borta, fick knappt igång honom i trav, han kunde gå ett helt varv och bråka med mig.. Jag tog några skutt över hinder, inget bra eller så men över kom vi. Det ända possessiva med dagens pass var att jag lyckades galoppera ett helt varv utav avbrott och det är bra men resten var så frustrerande! Kände mig som världens nybörjare uppe på ryggen och blev bara mer och ner irriterad...

När vi var klara med resten åkte vi vidare till hennes häst. Vi körde bommar igen. Det gick jätte bra, även fast hon måste hjälpa honom vissa över bommarna så syntes de att han börjar få kläm på det nu ännu mer.

Jag ska inte rida Bennies nu måndag och tisdag, tänkte att han ska få vila lite nu så han samlar upp ny energi och kan jobba. Även fast han fick vila både torsdag och fredag så känns det bäst att han får lite extra.

Imorgon är det dags för prao på riksplan, lagom nervös men det blir säkert bra, ska mocka, fodra, utsläpp/insläpp och rida och annat, super kul!! :)
Börjar 8 imorgon bitti , hoppas pappa kan köra mig dit.
Så nu ska jag sova! Godnatt


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0