loooots of work.

kom hem för bara en liten stund sedan, efter en hel eftermiddag-kväll i stallet. Efter praon drog jag och tankade, sedan hem till pappa och käkade och ordnade upp lite olika saker. Sedan körde jag till stallet! Väl framme så fixade vi med mopeden, jag snackade med gunilla och en annan tjej som vart där, och borstade och sköljde tarres hovar, och skämde bort honom med massvis av godis. mamma kom även och red gauda i dam/allt-i-allo - gruppen. Fast när de red så sadlade jag och utrustade mej och peggy med massvis av reflexer och pannlampa, och begav oss ut på en liten skrittrunda i skogen och på lite grusvägar, hon hade redan blivit riden av en annan tjej så det vart mest för hon skulle komma ut lite. bytade sedan till hackamoret och smörjde och fixade med rätt hål osv. så nu ska det bli bra med henne! Fikade med de andra och fodrade hästar, och efter det drog jag hem. Imorgon ska jag rida tarre och mocka hela stallet. Ska även lägga upp ett litet foderschema som tarzan ska gå efter när jag rider honom, han ska ha lite betfor, kraft, havre och vetekli. Får experimentera och se vad som fungerar, imorgon. 

Nu har jag precis gjort färdigt morgondagens frukost och lunchlåda, och ätit lite nudlar för att inte ha helt tom mage.  Efter jag skrivit det här inlägget ska jag packa alla mina saker, och planera morgondagen. Också duscha innan läggdags! Blir lite senare ikväll, men jag lär endån inte kunna somna förrän efter 11 iallafall. Hörs imorgon, ska rida tarzan för första gången på 1 vecka, och första riktiga passet sen gud vet när. Har varit så mycket förvirrande och alldeles för lite tid på sistone, så nu jäklar i det ska jag ta tag i träningen den sista månaden, sen får han lata sej lite i en månad innan jag tar tag i den igen! Men nu, back to work. gotta go you know, men vi hörs imorgon! /tess

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0