Hoppning och galopp

 
Skrev allt detta igår med och orkade verkligen inte göra om det, jag vet inte vad som hände men allt försvann..

Jag sov hos Tess från fredag till lördag, vi hade en mysig kväll med massor med prat, godis film och såklart tittade vi på X-Factor.

Igår följde hon med mig till stallet, jag som aldrig hoppat med Bennies och inte ridit i ridhuset blev klart igår. han var som en helt annan häst, jag skojar inte ! Han gick framåt i rask takt hela tiden och började trava av sig själv flera gånger.. Han travade grymt snabbt, haha tror han var taggad! När allt det gick så bra var jag tvungen att prova galoppen, och det gick med självklart en serie bocksprång av gläjde att få springa! Han hoppade som en gud! Mjukt med en väldig fart. Han blev som en bomb när vi närmade oss hinderna och drog iväg, märktes att han älskar att hoppa.

Tjejen som hade honom på foder innan berättade att hon hoppade enstaka hinder på 1,15 med honom och tävlade på 80 cm. haha blev glad då jag vet nu att då har jag något att se framemot nu, ska kanske lägga mer enegeri på hoppning?

Följde sedan med Sissela till hennes häst och hjälpa henne när hon travade över bommar, hon tävlar i dressyr och kände att han behövde lyfta på benen. Det är super kul att se när han kommer över bommarna, han tycker det är oehört kul men endå lite läskigt, han lyfter på benen som om bommarna skulle komma upp och bita honom! haha.


                                              

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0