Ibland så har man det man alltid önskat, mitt framför sig.

Idag så gick jag ut och satt mig i hagen hos hästarna, det var första gången på väldigt länge som jag bara satt och mös med dem. Det är väldigt enkelt att man, eller åtminstone jag, glömmer bort dem lite. Jag lägger liksom inte ner lika mycket tid på dem som jag kan, och vill. Eftersom att dem är shettisar så glömmer man bort dem lite, eftersom att man inte kan rida så blir det lite annorlunda och nu är jag så mycket hos Peggy att jag liksom är så trött när jag kommer hem, men nu när det är sommarlov så har jag ju mer tid, och den tiden ska läggas ner på träning! 

Jag har bestämt mig för att försöka lära Lotta några tricks, gå ut med henne på några promenader och lära henne att longeras, jag höll på med tricks innan hon fick föl förra året, och nu ska jag börja igen. Sedan är det ju så fruktansvärt skönt att gå ut och sätta sig i hagen medan dem står och hänger på en, kliar en osv. I do it cuz i can.
Sedan måste ju shettisar även vara jordens härligaste hästar? så mycket personlighet instoppad i en sådan liten kropp, sjukt. ~ hahah skulle fota oss tillsammans, men sötisen envisades med att täcka för mitt huvud!





Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0