Välkommen hit till THstyle.

Tjo, välkommen till vår blogg.
Jag som skriver just nu heter Therese och jag är en brud född 29 oktober 1997, alltså är jag 14 år(och några månader) gammal. Jag bor i en liten stad i mitten av skåne som heter Eslöv, både i "city" och utanför på en gård då mina föräldrar är skilda.(lite sådär onödig info) Jag älskar nästintill alla djur, och framför allt hästar. Hästar är mitt liv kan man väll säga, för jag kan inte föreställa mig ett liv utan dessa vackra varelserna. Jag har en medryttarhäst ca 2km hemifrån, lite utanför stehag, som jag älskar av hela mitt hjärta. Men nu tillbaka till mig, jag som person är väll en väldigt snäll, rolig och dampig tjej.(läs: lätt-uttråkad-tjej) Eller det är vad människor säger om mig iallafall. Det är svårt det här med att skriva om sig själv, så ni får väll helt enkelt följa bloggen och se vad jag är för en filur.

Peggy, min medryttarhäst därimot, henne kan jag skriva flera tusentals sidor om, och endån så kommer jag inte kunna skriva allt om henne. Jag antar att det blir så. Så vem är Peggy?! Jo, hon är inte bara min medryttarhäst, hon är min soulmate, min andra halva och den som betyder absolut allra mest för mig just nu. När jag är hos henne vill jag aldrig hem, och när jag inte är hos henne så vill jag bara dit. Hon är inte vilken häst som helst, utan hon är nog den häst med mest personlighet jag har träffat, hon har en så stark vilja och är ett litet busfrö trots att hon börjar bli gammal(eller gammal och gammal, men hon är inte ung!) Jag tror att Peggy är en sådan häst som alla kan rida om de bara vill, och med rätt ryttare kommer hon att gå långt. Jag hoppas att jag är den rätta ryttaren för henne, och att vi kan få det riktigt bra tillsammans, och nå långt. Med nå långt så menar jag inte på tävlingsbanorna, även om det är dit jag vill komma till slut. Nej, jag menar att vi kan skapa ett underbart band, och kunna lita blindt på varandra. Det är det jag strävar efter mest, men visst ska vi försöka komma ut på tävlingsbanorna också, absolut.

Och till slut, varför ska ni följa just den här hästbloggen, när det förmodligen finns tusentals andra? Jo, för vi är 2 helt underbara brudar som bloggar här, vi har de absolut underbaraste hästarna och framförallt vi har viljan. Vi vill med hjälp av bloggen kunna se vår utveckling med hästarna, och att även ni ska kunna följa utvecklingen. Vi vill kunna inspirera några andra där ute, vi vill kunna hjälpa någon där ute, och att ni ska kunna hjälpa oss.

För vi är inga proffs, det är inte därför vi skapade den här bloggen, "för vi vet allt", för så är det inte. Vi är 2 tjejer som älskar hästar och som får den fantastiska möjligheten att faktiskt ha varsin medryttarhäst, ett stall dit vi kan sticka när vi vill försvinna från allting, dit vi stiger in i vår bubbla. Vi vill bli riktigt duktiga på att rida, och för att vara helt ärlig så är vi inte dåliga, det är vi inte. Men vi kan inte allt, vi lär oss för var dag som går, och ni som läsare får gärna hjälpa oss att bli bättre, men klaga inte.

Det var allt från mig för den här gången, jag hoppas att ni kommer följa vår utveckling och kika in här för att se allt skoj vi hittar på. Looots of love♥ - me and my horse.





Kommentarer
Postat av: Michelle

sv: Tack så mycket för tipset!



Vilka fina hästar ni har! :D

2012-06-10 @ 22:21:58
URL: http://mercure.blogg.se/


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0