Tummen ner för vädret!

nej usch, är det bara jag som hatar när det regnar?! Man blir deppig och helt nere, nej ska nog ta och sluta klaga, det vänder snart (förhoppningsviss..)

Idag tog jag tåget nio för att sedan träffa Tess vid hagen, dock fick jag vänta i typ 40 minuter utanför Wawas hage eftersom vi sa att vi skulle ses där tio och tågen går bara en gång i timmen på helger.. Fast det gjorde inget, det hände en hel del på de 40 minuterna jag satt där. Abbsan ( Wawas dotter ) fick lite fnatt och sprang  och bockade runt med alla andra tre efter sig,haha! När alla väl stannat för att äta och Gauda kissa springer en hare imellan Abbsan och Tindra, ja ni kan ju tänka er hur det såg ut?! Precis efter springer den framför stackars Gauda som precis börjat kissa, han blir såklart livrädd och springer till de andra som total stirrar på haren som hoppar ut!

Precis när jag är påväg ut med Wawa kommer Tess i rusande fart, Wawa blir såklart livrädd här med och kastar sig åt sidan, år mitt håll.. så jag får henne på tårna och grinden i ryggen... hmm kul det där... hahah men det gick bra annars, hon blir så rädd för nästan allting! Hon kan vara lite väl löjlig ibland!

Som sagt är vädret inte på vår sida idag, himlen öppnade sig så fort vi kom in i stallet. Tur så slutade det senare så vi kunde rida. Vi byggde upp bommar på kortsidorna, svårt att förklara.. Tess lägger upp en bild sen så ser ni hur vi gjorde! Den övningen var faktiskt väldigt nyttig och rolig, men man får trycka ordentligt med skänklarna och hålla in hästarna hela tiden. Den var så mycket lättare i galopp än trav!

Jag red Coco och Wawa idag, vi gjorde samma övning med båda.

Coco; Han var lite trög och ovillig att jobba till en början men sen lossnade allt och han var super härlig, han försökte verkligen göra allt rätt. Han kan strunta i mina skänklar totalt ibland men det gick hur bra som helst, han flyttade sig för minsta lilla. Det är alltid kul att rida när det går så bra, man får en liten energi-kick.

Wawa; tyvärr gick det inte så bra med henne... Hon var en mardröm idag, blev riktigt sur. Hon drog upp huvudet hela tiden, flyttade bakpartiet in mot mitten och rusade iväg inprincip under hela passet. Tråkigt men jag gav mig inte och det sista minuterna kunde jag någorlunda rida normalt och göra allt som planerat. Men inte annars, ja hon var riktigt jobbig, damen protesterade ordentligt idag och jag tillbaka... haha, inte kul!

Vi klippte även hästarnas manar och svansar, blev mest nöjd med Coco's man, han blev så tjusig i kortare! Men Wawa har så tjock man att det blev lite konstigt men det fuinkar ändå.


Abbsan och jag; 
-fotograf - Tess

 
 
                                                           

Kommentarer
Postat av: LINA MARIA LEE HAMMARSTRÖM

vilken fantastiskt fin bild :))

Svar: Tack så mycket! :D
Therese Larsson

2012-06-24 @ 22:33:33
URL: http://linahammarstrom.blogg.se/


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0