Tarzan, min älsklingsbebis.

Åh, jag är så lycklig. Lika lycklig som Hanna, om inte lyckligare.. oom det nu äns går.
Idag så red jag som sagt Tarzan, och som Hanna nämnde så gick det superbra, och inte för att vara egoistisk men jag tror det såg rätt bra ut, eller det är vad jag vill tro iallafall. Han är den underbaraste hästen jag ridit under mina 14 år, så mycket personlighet instoppat i den stora kroppen, för han är ju inte direkt liten. Jag kommer till att lära mig så otroligt mycket av honom, och jag är så exalterad på vad framtiden har att ge oss. Tarzan är en häst som är väldigt rolig att jobba med, då han liksom möter en på halva vägen, trots det så måste man ju jobba oerhört mycket och trust me, jag var verkligen trött efter dagens ridpass. Jag får jobba på ett helt annat sätt än vad jag får på Peggy, och nej gud, jag är kär. Han är verkligen en speciell häst, citerar ägaren till hästarnas ord " Peggy är en familjehäst som man kan slänga upp vem som helst på, Tarzan är mer en enmanshäst. Man vågar inte slänga upp vem som helst på honom" och han är ju lite nervös häst också. Mer om honom kommer ni verkligen få se här i bloggen, just stay tuned.
 
Nu vidare till dagens ridpass, direkt när jag satt upp på honom så blev han lite pigg, men sen så blev han lite seg. Lyssnade gjorde han hela tiden, han lyssnar på rösten, skänklarna, sitsen och alla ljud omkring haha. Redan i skritten sökte han sig neråt, och sedan i traven så fick jag honom att gå ner i flera varv, även i galoppen gick han på tygel, och skänkelvikningar i både skritt och trav, även fast det var jag som var lite otydlig i traven. Vi gjorde inte så mycket "roligt" idag, eller saker som är roliga att skriva om. Mest dressyr, men det gick så sjuinihelvetes bra. På söndag ska jag rida honom igen, och imorgon blir det massvis med mys, i can't wait. Efter vi hade ridigt i padocken så red vi ut på en liten avskrittningsrunda. Tarzan blev så lycklig, men gick lite på spänn eftersom han inte hade varit ute på länge, blev lite rädd osv. men det gick superbra, känns som jag skrivit "superbra" supermånga gånger nu också, hehe. Sammanfattning: magiskt, underbart, kärlek, framtid.

Jag kommer inte släppa taget om min älsklingspeggy, det var hon som lärde mig att inte vara rädd. Men nu är jag redo för större utmaningar, och lite mer att utvecklas med, Tarzan är perfekt. Båda två kommer att finnas i mitt liv, och det är så härligt att få ha möjligheten att ha dem två hästarna i mitt liv, för dem är så underbara och jag är helt ordlös. 
 
förstår dock inte varför bilderna ska bli så suddiga?
 
 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0