Roxy

Är en ursöt och väldigt busig shettis som jag red hela sommaren -09. Tänkte berätta lite om henne och mig, vi hittade på ett och annat, eller kanske rättare sagt Roxy hittade på och jag hängde efter?.. haha men iallafall, jag utvecklades mycket under den tid jag red henne, lärde mig t,exempel att sitta ner i både galopp och trav och hon var dessutom den ända häst jag vågade rida ut på med dom andra tjejerna.


Jag minns inte hur många gånger jag kom hem med ett stort ömmande blåmärke i rumpan då hon tog sig en smakbit medans man kratsade hennes framhovar och små blödande sår i höfter och mage då hon bet till där med när jag ledde henne..


Jag kunde inte heller hämta henne själv ur hagen, då hon sprang iväg och sparkade när jag skulle hämta henne och en gång travade hon efter mig och jag sprang allt vad jag kunde till grinden med henne i hälarna, just då kunde jag bara gråta men nu kan jag inget annat än att skratta, men hon hade tydligen kul, hon kände ju att jag var rädd så jag var ingen utmaning alls, haha! Hon är världens bästa häst att rida men att hantera henne är inte lika bra!

 

Ibland när vi rider ut ser jag henne i hagen, kan inget annat än le och bara skratta, alla dessa minnen!

Kommer aldrig glömma det busfröet!

                                      
 
                                                             

 

 


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0