Mysig uteritt!

Red ut barbacka på Coco idag med Tess och Michelle.

Uteritten gick förvånande bra, Som ni vet är Coco en nervös häst, blir rädd för allt och sticker gärna i galoppen men idag blev han bara rädd för små grejer, så som när det blåste och träden prasslade bakom honom och när något rördes plötsligt. Han stack bara EN gång idag och jag satt kvar! Det var på hemvägen, vi var sist och han blev lite fööör tävlingsinriktad och rusade framåt, men han stannade till slut och resten gick super.


Jag är stolt över mig själv, jag klarade av honom mer än förväntat och dessutom i barbacka, nej jag känner att jag ska vara nöjd! Jag har fått så mycket mera skinn på näsan att jag klarar av så många fler situationer utan att bli rädd, visst klart att jag fortfarande blir rädd och får panik men sån är jag, jag har lätt för att få panik, bli rädd och minst sagt nervös. Så ju mer jag ''utmanar'' mig ju mer säkrare blir jag och kan kontrollera mig mer och ju mer kan jag utvecklas i ridningen.



Tyvärr har jag ingen passande bild eller någon överhuvudtaget som inte lagts upp på bloggen...


                                                     

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0