Mot stallet igen då..

Godmorgon! Jag vaknade nästan precis och har precis gjort mig i ordning, det vill säga, tagit på mig ridkläderna och borstat håret. Jag är verkligen hur trött som helst, och hade gärna legat och sovit någon timme till, hahah. Men idag så är det ju mot stallet som gäller, igen. Det är så härligt att vara där nästintill varje dag, för det är då jag mår som bäst, och nu när jag har två bebisar där, så vill jag bara vara där ännu mer. Peggy är min älsklingsbebis, men Tarzan är också så sjukt härlig. 

Idag ska jag rida Peggy för Julia, som är en enligt mig, sjukt duktig ryttare som bla. ridit Tarzan under många år förut(men nu har hon jobb osv, och knappt tid) Red för henne för 3 år sedan på florri, och det är klart att man är lite nervös, för precis som hanna skrev tidigare, så vill man ju faktiskt bevisa att man blivit duktigare. Dock så hoppas jag att Peggy har en bra dag idag, alltså en dag då hon jobbar på och lyssnar, för annars så kommer det bara att bli så fel. Lite synd att jag inte kan rida Tarzan, eftersom han lyssnade superbra och jag verkligen kände att "de här var bra"(en annan ska rida honom) men samtidigt hade jag bara varit ännu nervösare då, eftersom att Julia kan Tarzan utantill, och ja, det är alltid nervöst att rida för någon som kan hästen så bra, ifall något går fel. Iallafall, vi ska rida ut på en uppvärmningsrunda först och sedan jobba gärnet i padocken, wish us luck! 

Jag har en hel mapp på datorn med ovisade bilder ifrån i vintras, här är jag med Gauda som jag red supermycket då.(också samma häst som nu är Hannas bebis) 


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0