Mina underbara älsklingar!

Idag så red jag både Tarzan och Peggy, det blev lite ändringar i schemat eftersom att det är midsommarafton på fredag, som jag totalt glömt bort. Och då kan varken någon av oss rida. I guess it's för att inget speciellt händer. Började med att rida Peggy, och idag så hade vi markarbete med 3 st hinder, 2 raka på 70 och ett kryss på 90. Till en början värmde jag upp henne lite på volter och på en "8:a", och hon kändes väldigt lugn och fin, lyssnade bra på mig, fattade galopp direkt när jag gav henne fattningen och ja, allting rullade på fint. I galoppen blev hon dock "gamla Peggy" igen, pigg och framåt.  Vi började med att hoppa ett kryss som vi satt i mitten på mittlinjen, hon hade svårt att komma in och vägrade lite till en början, men till slut gick det, men hon hade som sagt, väldigt svårt att komma in på det. Så jag gick vidare till rakhindrena, som gick super bra. Hon hoppade jättefint, kom in i galopp, behöll galoppen efter hindret, hamnade i rätt varv(min förjänst dock) och lyssnade bra när jag höll in henne/styrde osv. Alltså ett riktigt bra pass. Nöjde oss med bara några hopp, blev mycket annat att jobba på idag och dessutom ska man ju sluta när det går som allra bäst. 

Sedan red jag Tarzan, även på honom körde jag markarbete, sänkte dock hindrena från 70 till 60, eftersom att jag bara hoppat honom en gång och känner att det är bättre att komma in i hans hoppteknik osv. med lite lägre hinder, och sedan höja efter hand. Han har ju kapacitet till 1.30 så det är ju kul. Han är dock till skillnad från Peggy, en häst som man måste hjälpa in på hindrena, styra, gasa, bromsa, svänga, you name it. Men jag börjar känna att det går bra nu, och idag gick det super. Han hade lite "hackiga hopp" men det kändes fantastiskt. Till en början var han dock seg i traven osv. och han bråkade lite med mig, men jag kan ju åt andra sidan inte förvänta mig att det alltid kommer vara en dans på rosor bara för att han är en duktig häst. Dessutom har hans sadel konstiga stigbyglar och jag tappar den högra hela tiden, sjukt störigt. Och ja, ägaren stod och kollade på idag också, sjukt störigt det med eftersom att det gick lite halvdåligt sådär till en början. MEN det är 3:e gången jag red honom, jag kan inte jämföra mig med någon som ridit honom i 8år. Vi ska fortsätta jobba, och från idag så är jag väldigt nöjd endån. Det kändes bra, och jag och Tarzan börjar komma varandra lite nära, han verkar gilla mig iallafall, och det är bra. För jag är helt störtkär i denna underbara häst! 

Hanna fotade mig lite idag när jag red(och jag henne) och jag fotade lite bilder på min alldeles underbara Tarzan, riktig skönhet är vad han är. Bilderna får ni dock se en annan dag eftersom att Hanna inte laddat in bilderna än. Istället får det bli gamla bilder på mig och Peggy(en failbild också, jaja!) , endast för inlägg utan bilder ser så tråkiga ut!

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0