Me and my sweethearts.

Jag har varit lite förvirrad på hur jag ska göra med hästarna på sistone, ska jag endast ha Tarzan, endast Peggy, båda, hur ofta osv. Men nu är jag äntligen etthundraprocent säker. Jag ska ha antingen Peggy 2 & Tarzan 3, eller båda 2 ggr i veckan. Varför? Jo, jag och peggy har fått ett riktigt fint band, det ska jag fortsätta utveckla. Jag litar på henne, hon är min ängel, mitt allt, min bästavän. Jag vill inte släppa allt dedär. Dessutom så har jag så stora planer för oss, till nästa sommar/vår ska vi ge oss ut på tävlingsbanorna, så i sommar blir det träning, träning, träning. Eftersom att jag själv har fått träna upp henne, kondition osv. så har allt tagit lite tid, men nu har hon lite kondition och vi börjar sakta men säkert höja hinderna.(hon orkar ju inte hoppa 1m från att ha stått och vilat i ett halvår) så nu är vi uppe i 70 och det orkar hon, så vi ska fortsätta där. Längtar sjukt tills vi kan ge oss ut på tävlingsbanorna, min fina ängel och jag. ♥

Tarzan därimot har jag också stora planer för, jag strävar efter att få ett bra band med honom och få honom att lite på mig, det är viktigt eftersom han är så speciell. Så med honom blir det övning, övning, övning på det. Att lära känna honom liksom, sen så vill jag ju även börja tävla med honom, både dressyr och hoppning. Så vi får se vad denna sommaren gör, förhoppningsvis skjuter den oss i rätt riktning. hittils har jag ju bara hoppat 60 med honom, och hoppat 2 ggr, men i dressyren känns det redan bra. Nu gäller det att jobba och förbättra, med hjälp av mr fältan(Hanna) så ska det nog gå bra.Jag älskar dem båda så sjukt mycket, och är så lycklig att jag har dem.♥
samma bilder som Hanna la upp tidigare, men jag lekte lite med dem. Tarzans hopp är ju inte det finaste, men det får duga tills nästa photoshoot, hehe! Dock känns han bättre än vad det ser ut. Peggy ser ju därimot ut som en dröm, vilket hon är också.
 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0