It's raining men.. or not, it's just raining rain.

Jag kom hem från stallet för ca en timme sedan, stack dit där halv 10 imorse. Imorse var det fint väder, solen sken lite även fast det var molnigt, men när vi kom ut och skulle hoppa med Peggy, wawa och tindra(hannas kusin var med idag) så började det regna. Dock var det bara lite regn som inte alls störde, men sedan när vi tagit in dem och började fixa Tarzan, Abbsan och coco, så började det ösregna, och det slutade aldrig. Så efter många om och men så gav vi oss ut i vädret, tror aldrig det regnat så mycket medan jag varit ute förut, och jag blev dyngvåt efter de första 2 minuterna.. hoppningen fick vi stryka så istället blev det lite "dressyr" om vi kan kalla det för de, sedan tog vi in hästarna, täckade dem, gav dem mat och tog sedan ut hästarna i sina hagar och fixade i stallet.

Abbsan, Tindra och Wawa red vi på tillbaka till hagen, och förutom att de "stack"(eller inte stack, men galopperade och vi kunde inte stanna dem, det var inte speciellt fort, iallafall inte för mig som red wawa.) påväg till hagen så gick det bra. Sedan när jag skulle cykla hem så hade det slutat regna, men min cykel var övervåt och markvägen var nästintill omöjlig att cykla på.. men jag klarade det, och kom hem och tog en macka och hoppade in i en lång varmdusch, den skönaste duschen jag tagit på länge då jag bokstavligt talat var blöt inpå trosorna. Men nu är jag nyduschad, varm och ska mysa med en kopp te framför desperate housewives, tills mamma kommer hem och vi ska äta mat.Ska även göra 2 seperata inlägg om dagens ridpass, känner att det blir alldeles för mycket text att läsa annars, jag är ju proffs på att skriva biblar, kanske mitt kommande jobb? Only the future can tell! Föresten, är det inte typiskt att det är fint väder NU, när vi fått stå ut med värsta duschen medan vi red? Fuck this summer..
Vad hände med det här FINA vädret liksom? denna bilden är tagen i maj då det faktiskt var sol, hela juni har ju regnat bort. 
 
 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0