i'm dead.

Aloha, Idag kände jag för att börja det här inlägget sådär lite fräckt som många bloggerskor gör, känner av grupptrycket liksom. Och precis som rubriken lyder, så är jag så gott som död. Halvdöd iallafall, men det har dock aldrig känts såhär bra att vara död, och svettig är jag med för den delen. Känner mig lite som en 80 åring, jag har ont i ryggen, benen, magen och ja, lite överallt. Dock är det skön smärta, och ja, märkte nyss att det där lät lite flummigt. 
 
Tänkte summera dagen lite snabbt, men med tanke på att jag verkligen suger på att göra korta inlägg, så får vi väll se. Jag stack iallafall till stallet och var vid hagen ca fem över elva(jag suger på allt som har med tider att göra) och mötte Hanna, sen tog vi ner Wawa till stallet, hämtade Peggy, Tarzan och Gauda och började borsta. Vi var där lite för tidigt så vi segade tills halv 1, då så började vi fixa hästarna lite med sadlar osv. och jag provade även en ny sadel på Peggy, den satt perfekt och den var mycket skönare än syntetsadeln(stavning?) då jag åker bak i den sadeln. Ungefär klockan 1 så red vi ut på en uppvärmningsrunda, sedan fortsatte vi värma upp i padocken, efter det så började det riktiga passet.. haha notera punkterna! Vi jobbade på volt, ställde hästarna, övade på galoppen och lite sådant, och förutom att Peggy var riktigt, riktigt, riiiiiiktigt(ja ni fattar..) seg, så gick det bra. Genomsvettig blev jag bara, haha! Hon gick endån bra och Julia och Gunilla(the owneeer) sa att det såg bra ut, så jag hoppas det gjorde det. Peggy hade en tendens att dra upp huvudet hela tiden innan, men det gör hon inte längre så det är väll positivt. 
 
Jag är endån nöjd, förutom att hon var seg så gick det ju som sagt endån bra. Vissa saker hade såklart kunnat gå bättre, men det var otroligt varmt ute idag så jag kan ju inte begära hur mycket som helst av henne. Om 2 veckor gäller det igen, den här träningsverken jag fick idag lär iallafall sitta i hela veckan. Efter passet tog vi in dem och svampade av, tog Peggy till hagen och sedan satt vi och snackade och segade, helt döda. Efter det redv vi Wawa och Gauda till hagen, jag på Gauda och hanna på Wawa. (för er som inte förstår: där är en bit till den hagen dem går i så det är dryyygt att gå!) 
 
well, det blev inte direkt kort, och för er som orkar läsa, kaka till er! Nu ska jag hoppa in i en dusch, plocka undan på rummet och förhoppningsvis står maten redo sen, jag är vrålhungrig och har inte ätit sedan imorse.
~ Jag och Gauda på bild, är tom på bilder hehe :( Kan man annat än att älska mitt ansiktsutryck? ~
 
 
 
 
 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0