Happy-Face!!!!

Okej, jag måste verkligen berätta först exakt varför jag är så glad! Jo för att hon som äger hästarna sa att vi fick rida hur mycket vi ville nu månaden ut, bara hästarna inte är bokade, helt gratiiiis, bara för att vi var så duktiga osv... Då blir man verkligen glad, riktigt glad!


Men nu till ridpasset, Idag red jag lilla Coco, det gick super bra, han är en häst med otroligt mycket nerver och blir rädd för det minsta lilla och nästan allting, men han skötte sig bra. Vi red mest dressyr, jag gjorde inte speciellt utan red mest på volter och övergångar sen red vi ut på en mysig avskrittningsrunda.. Måste verkligen säga att hans galopp är hur häärlig som helst, som en gunghäst ungefär. Det var kul att rida honom igen, red honom senast i vintras och jag kände lite idag att han är lite för liten just nu, har ridit D-ponny nu den senaste tiden och att då gå ner till B-ponny är skillnad.. Fast det var hur kul som helst att rida honom igen men det är inget jag vill fortsätta med riktigt, Coco vill jag mest bara kela med, han är visst inget för mig längre.


Men jag har tänkt att prova lite nytt, eller ja nytt och nytt jag har ridit honom innan men jag vill prova att rida Gouda två gånger i veckan men såklart fortsätta rida Wawa men bara två gånger nu. Jag älskar Wawa, hon lyssnar på allt och är härlig att rida ut med, hon kan mycket men jag lär mig inte så jätte mycket på henne längre, jag har gjort och jag har kommit långt i mig själv på henne men jag vill ha mera utmaning i ridningen nu när jag vågar mer. Men Gouda är ingen '' svår '' häst att rida men man måste rida mer, han är så mycket mer häst att rida än Wawa och man får jobba på ett helt annat sätt. Och sen är han fjording och det säger ju en hel del ;) Så det ska bli spännande och han är en häst med såååå mycket personlighet och det gillar jag! Har tyvärr ingen bild än..

Fotade även Therese när hon red underbara Tarzan idag, måste redan avslöja att det gick hur bra som helst, tycker att dom passar oehört bra tillsammans! Bilderna kommer senare!



Therese fotade även mig och Coco, hahah nu ser jag verkligen hur ful han är men okej hans huvud är sött men kroppen.... nej!

 








Även en bild från ett tag sedan i hagen!



 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilka söta bilder! :)

Sv: Nämen tack så mycket! :D

2012-06-14 @ 19:09:44
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0