Drar till stallet och jobbar gärnet!

Godmorgon, det är en nyvaken och superpigg(not) tess som bloggar just nu. Jag är bokstavligt talat uppe med tuppen idag, men jag har ingen tid att ligga kvar i sängen - dessutom är jag trött på att sova. Nej nu ska jag istället ta på mig ridkläderna och käka frukost och om drygt 40 minuter, så cyklar jag till stallet. Idag är det nämligen dagen, då jag ska provrida Tarzan, och Hanna ska rida coco(som nog är världens fulaste häst(förlåt mig Hanna) men som är rätt cool.)

Jag är ärligt talat nervös, jag blir alltid lite nervös när jag ska rida nya hästar, även om jag hoppar upp utan att noja sen när det väll gäller. Men speciellt när man vet att hästen är speciell och på sitt egna sätt, och när man vet hur duktig den är, så sätter man upp höga krav på sig själv för man vill att det ska se så bra ut. Man vill att det ska gå perfekt direkt liksom. Sen har jag ju som sagt ridit honom en gång förut, och den gången trillade jag av.(hahah) Bortsett från det så är jag så glad att jag knappt kan sitta stilla, så exalterad! Det här ska bli sjukt kul, och Hanna har med sig kameran så förhoppningsvis kommer det några nya bilder i eftermiddag, och jag, jag har med mig kladdkaka. Bra teamwork det där, hon tar kameran jag tar kakan.

Idag ska vi hålla oss i padocken, Tarzan är rädd för kor och man vill ju inte utsätta oss för någonting första gången, och coco blir lite.. vild när han kommer ut, haha. Men det kanske blir en avskrittningsrunda i skogen efteråt? om det går bra då vill säga. Men jag älskar lite smårundor efter man ridit, avkopplingsrunda. Tror vi kör på dressyr, lär känna hästen, men kanske lägger vi upp några bommar som man kan ta, Hanna känner ju redan coco rätt bra. Men vi skriver hur passet gick sen. 
Känns som jag lagt upp alla fina bilder jag har, redan. så här får ni dagens låt istället - hästtema eftersom att det är en hästblogg. ;) och två hagbilder på mig och pinoccio, också kallad pinnen. Stallets minsta häst, och charmigaste. Just på dessa bilderna snackar jag med honom om lite alltmöjligt, det ser ju iallafall störtroligt ut!



Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0