Dagens ridpass - Tarzan.

Red ju även Tarzan idag, och det gick jättebra, jag är faktiskt glad över att han protesterade och höll på lite som han gjorde, för det var kul att behöva jobba lite extra med honom, och när han insett att jag inte kommer ge mig, så går han hur fint som helst! Började iallafall med volter och skänkelvikningar med honom och värmde upp, skänkelvikningarna fick både honom och mig att riktigt jobba då jag fick kämpa för att det skulle bli en skänkelvikning, Tarre var mest negativ till det haha! Men till slut gick det fint. Jobbade även mycket i galoppen, för att hålla honom i kort galopp. Det gick väll sådär, körde på en volt tills han gick fint, bytade varv och gjorde likadant där. Efter ett litet tag och mycket kämpande så går det, efter han hade galopperat några varv så avslutade jag med trav tills han gick fint, och sedan skritt. 
Är faktikst glad, för idag tyckte jag det gick bättre än vad det brukar, när han protesterar som han gör så menas det ju att han inte vill för det är jobbigt, och att det är jobbigt är ju bra för då gör ju jag rätt. och när jag inte ger mig så blir det ju jättebra! Börjar hitta knapparna att trycka på nu, men det är fortfarande en lång väg kvar. Men på lördag ska jag rida honom för julia, som ridit honom i 8 år, så då ska jag nog få lära mig några fler knappar, dock är jag REDAN nervös inför lördag, känns ju.. dåligt(?) eftersom hon kan honom så väl och jag samtidigt vill få honom att gå bra. Men det är på samma gång bättre att jag tar Tarzan och lär känna honom bättre, för Peggy kan jag endån så pass väl redan. 

- Hanna har ju redan publicerat bilderna från dagen, så jag bjuder på en från förra gången vi fotade. 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0