Bilder från dagen - Peggy.

Idag stack vi till stallet mellan halv 12 - 12, det blev så sent eftersom att vi båda var lite osäkra på vädret, och jag kom hem tjugo över 7 nu ikväll, alltså blev det en heldag i stallet med andra ord. Dock blir man lite chockad när man har varit där i 7 timmar, det känns ju som 2! Red både Peggy & Tarzan idag, men eftersom att Hanna inte är inloggad så har jag bara iphonebilder från när jag red Peggy, just därför tänkte jag börja skriva om ridpasset med henne.
 
Vi red först lite i padocken, skritt och trav var allt vi hann men Peggy var verkligen duktig idag, hon söker sig mer och mer neråt, jag känner att jag får mer och mer kontakt med henne och kan lättare jobba med henne, det märks tydligt att vi har kommit varandra närmre om man jämför för någon vecka sedan.Till en början skulle hon streta imot lite, göra "hopp" som är för svåra att förklara, och vara allmänt envis. Men sedan när hon jobbar går det hur bra som helst. Jobbade henne på volter och lite på "8:or" osv. idag, och det gick bra. La även upp stigbyglarna och körde lite utan, jobbigt men det blev riktigt bra faktiskt!Sedan kom grannen och frågade om vi skulle med på en liten ny runda, vilket vi inte var sena till att tacka ja till. Det blev en riktigt härlig runda, och Peggy skötte sig jättebra om man bortser från att hon sparkade bakut ett x antal gånger åt Gauda, hon blev väldigt pigg i traven och i galoppen, och hade tävling med not, som då är grannens häst. Riktigt kul faktiskt, då det kvittar hur fort vi galopperar, så fort jag säger "brr" så saktar hon in. När vi kom tillbaka från stallet efter rundan så tog vi lite skritt och trav i padocken, så Hanna kunde fota. Tog ett tag innan hon jobbade och blev fin, men till slut gick det, och några fina bilder blev det allt!
Anledningen till att jag klippt bort överdelen + ansiktet på några bilder är för att, 1. min tröja åkte upp och jag ser ut som min farmorsgammelfarmor på bilderna, 2. min hållning suger på bilderna, något som ska bättras, yes!
 
 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0