Bad day..

(Gjorde en ny header endån, haha! När man väl sitter med photoshop uppe så ploppar flera idéer upp efter hand, och även fast jag inte är helt nöjd nu heller så tycker jag att det ser bättre ut nu. De förra bilderna blev lite väl stora!)

Nu vidare till mitt ridpass med Tarzan, sådana här inlägg är rätt tråkiga att läsa när det inte finns några bilder med, men det är så kul att se tillbaka på och se förändringen, det är just därför jag skriver det här. Det blir lite som dokument efter varje ridpass, man skriver ner vad som hänt och sedan kan man kolla tillbaka på det när man vill, och det kanske finns någon person som tycker det är intressant? well, även om svaret på den frågan blir nej så fortsätter jag.

När jag skulle rida Tarzan så regnade det väldigt mycket ute, så hoppningen ströks rätt snabbt från schemat. Istället blev det lite dressyr, eller vad man kan kalla det. Tarzan var så jäkla osammarbetsvillig, stretade emot och ville inte göra någonting jag ville, och ja, han var helt enkelt skitråkig att rida idag. Han gjorde inga skänkelvikningar, lyssnade inte på galoppfattningen, höll huvudet uppe och ja, jag kan fortsätta i all evighet. Jag hoppas verkligen att det var en engångssak, men jag vet att de andra tjejerna som rider honom 1 gång i veckan, smackar igång honom från trav till galopp och jobbar helt enkelt inte med honom, inte konstigt då att han försöker smita från den jobbiga delen när jag hoppar upp på honom efteråt. Sedan så regnade det som sagt väldigt mycket, vilket var rätt störigt. Nej, det var helt enkelt inte alls roligt idag, han lyssnade inte och jag kunde liksom inte göra så som jag brukade eftersom att där var hinder ivägen, och fullt med vatten i stort sett hela padocken. 

Men imorgon ska jag rida honom för Julia, som då alltså ridit honom i 8 år. Då lär jag få lära mig många  saker om honom, och förmodligen lära mig att jobba med honom bättre. Jag har ju trots allt bara ridit honom i 3 veckor, en dålig dag ska inte få mig att tappa energin för att jobba med honom. 
- bilder på en benlös ruffsig Tarzan, har ont om bilder, men det har ju inte varit fint väder så vi har kunnat fota. Och det är så tråkigt att fota när det är dåligt väder! 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0