Veckan!

Jag vet, uppdateringen från min sida har verkligen inte vatt på topp...! Ledsen för det men denna veckan har varit lite off, har vatt i stallet onsdag och idag annars har jag bara gått hemma och inte gjort ett skit... Har varit väldigt deppig, men man kan ju inte vara något annat när vädret är så knas! :(

I måndags var jag hemma, gick en runda med lillebror, mamma, pappa och sigge. Mysigt, fick även lite bilder från kvällspromenaden!
Tisdagen var likadan, tog några bilder men dom har jag inte lagt in på datan ännu.

Igår red jag och Wawa ut med Tess och Peggy och två andra tjejer på den långa rundan! Det var mysigt, annars är det bara jag och Tess och det älskar jag men det var även mysigt att rida ut lite fler men inget slår våra egna! ;)
Wawa kändes så glad över att komma ut, det var ett tag sedan då det inte gått pågrund av vädret.
Längs rundan finns några hinder på ett ställe, vi hoppade ett av dom eller ja två hinder igentligen ,en det ena är inget någon byggt upp direkt... Tess hoppade för en gång skull ett träd som låg ner, vi har inte vågat tidigare men hon gjorde det så jag blev så sugen på att prova, och jag är så glad att jag gjorde det! Vilken energi Wawa fick! Har aldrig flygit över ett hinder så med henne, uppskattas verkligen att hon gillar att hoppa ute!

Idag blev det markarbete + att hjälpa två tjejer som kanske ska börja rida.
Vi la ut fem bommar (travmått) och ett kryss efter med hjälp av två tunnor som hinderstöd. Detta blev uppvärmingen, väldigt bra faktiskt. När vi kände oss klara för att gå vidare la vi ut tre bommar ( galoppmått ) och la upp en bom på tunnorna så det blev ett rakhinder på 65 cm. Tog allt detta i galopp, super kul! Dock började det regna så det blev bara några få hopp och sedan avskrittning.

Vi hjälpte som sagt två tjejer på 12 år, visade dom runt och presenterade hästarna hjälpte dom när dom red. Det var kul att visa allt och tjejerna uppskattade det, blev hur glada som helst, alltid kul!


Wawa har varit knas nu några dagar, sparkar bakut så  fort jag gör volt i både trav och galopp händer även vid uteritter, tror det är för att hon är/ ska vara brunstig så jag får se ifall det fortsätter en tid framöver eller det förhoppningsviss snart är slut!

Bilder från måndags!

      

      

                      

Lillebror + Sigge

                           

                               

        
      



                                                         

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0