Uteritt

Idag tog jag tåget tjugo över tio för att sedan promenera till stallet, där mötes jag av Tess och en tjej som rider Tindra. Efter att vi hämtat in Gauda och Wawa, ryktat och allt annat skoj så red vi ut på en härlig runda i Skär. Blev barbacka denna gången, kan säga att jag var väldigt nervös då sist vi red ut barbacka stack Wawa och drog ner huvudet, inget kul alls!

Till en början av rundan var Gauda pigg och tjuvtravade hela tiden (tummen upp) , men helt plötsligt var allt farligt och nej han skulle inte framåt och tramsade och det gjorde att den lättpåverkade Wawa blev likadan... (tummen ner) Tur fanns Tindra vid vår sida så hon gick framåt så vi kunde fortsätta direkt. Vi travade en hel del, det gick jätte bra, hon travade lungt och lyssnade på mig hela tiden. Sen kom en liten backe, där vi galopperar... Blev först lite rädd att hon skulle göra likadant ige fast jag tänkte vi provar, och det gjorde vi, till en början hängde hennes huvud i mina händer, hon drog ner det till knän, tryckte då till ordentligt med skänklarna och sen galopperade hon normalt. Resten av rundan gick hur bra somhelst, ingen tramsade eller så. :)

Kom hem och hann inte ens ta av mig skorna förrens en kompis ringer och säger att dom skulle till Höör och jag skulle med, jag ville gärna tills han sa vilken tid dom skulle åka, ha om tjugo minuter, det blev än racer-dusch och ja allt blev i racer fart! Men jag hann, där träffade vi två komåisar som jag inte sett på evigheter, kul att träffa dom igen! Vi satt mest på en lekplats och pratade, handlade godis och bara snackade. Åkte därefter hem igen och var ute en stund och nu är jag hemma, bänkad framför datorn!

Trött efter dagen + har träningsverk i låren och rumpan, usch inte skönt!
Ska snart lägga mig tänkte jag, ska upp extra tidigt då vi ska rida en och en imorgon och hjälpa varandra så vi kommer hem lite tidigare så man ändå har tid här hemma, blir lätt att hela dagen blir i stallet ;) Tar med mig kameran imorgon så håll tummarna för lite nya bra bilder och kanske någon film, vem vet... :)

Bild från förra veckans hopp-pass, såg att Wawa's läpp flyger med lite i hoppet. ... haha!

                           

                                                                   

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0