Underbart ridpass!

I måndags red jag Wawa, vi hoppade en kominationen som Tess redan berättat om. Är lite efter men har inte haft tid att blogga, hjälpte min syster igår i hennes buik så det blev inget när jag kom hem.

Jag har aldrig varit med om ett roligare och possitivare hopp-pass innan, åh kommer aldrig glömma hur bra det gick! När vi tog kombinationen i trav gick allting bra, hon hoppade och var som vanligt inte alls lika mycket framåt bara men när vi tog bort en bom och skulle ta det i galopp efter att vi höjt hinderna några hål blev det fart, hon tog verkligen i när hon hoppade och det blev inga hackiga hopp då hon gärna vill stanna till lite innan hindret men denna gången bara hoppade hon i full fart. Märktes starkt att hon gillade när det var lite fler hinder och det blir så mycket roligare att rida henne då.
Nu hoppar hon 70 cm väldigt lätt, men ska ändå hålla mig på höjden någon gång till sen börja på 75 cm och sedan komma över 80 cm. Jag tror hon klarar det efter en tid för hon har börjat få mycket bättre kondition och fått in hopp - tekniken igen, då hon inte hade blivit hoppad på ett tag innan jag började rida henne.
Mitt mål är att komma över 90 cm, jag kommer inte hoppa det förrens Wawa har lika lätt för 80 cm com hon har för 70. Så klarar jag det kommer jag bli världens lyckligaste, en gång i mitt liv vill jag hoppa 1 meter och kanske tillochmed lite högre, fast nu vill jag klara det med Wawa, om hon har kapaciteten till 1 meter senare, vill jag hoppa det med henne men jag tar en sak i taget, så länge det går såhär bra så är jag mer än glad!


                      
 
                                                       


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0