Träning för julia

Har inte varit hemma så har inte kunnat skriva om lördagens träning för Julia, så jag gör det nu!

Var väldigt nervös innan men när jag hoppade upp kändes det bra, Wawa var lugn och samarbetsvillig. Hon lyssnade hela tiden och gjorde rätt hela passet. Det är så kul att rida när det går så bra, framförallt under en träning dessutom.

Fick många tips hur jag skulle hålla henne på volterna då hon drar ut rumpan och hur jag skulle få henne tillbaka i formen om hon drar upp huvudet och stretar imot, Rättade också till mina galoppfattningar, jag böjer mig fram samtidigt som jag drar fram tyglarna, så jag tappar hela Wawa och får börja om på nytt och hon går inte upp i galopp. Så nu måste jag tänka på att luta mig tillbaka när jag gör galoppfattningen, något att tänka på då att böja mig fram har fastnat i huvudet. Men bara jag tänker på  det hela tiden, blir det rätt till slut!




                                                       

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0