Tarzan & Therese - så det ska vara.

Jag har varit lite förvirrad angående vilken häst som är min sköt/medryttarhäst, och vilken häst jag ska satsa, rida, betala för och nu kan jag stolt meddela att jag äntligen bestämt mig och faktiskt är 100% säker. På sista tiden när jag har varit i stallet och haft möjlighet att rida både peggy och tarzan, så har jag valt tarzan. rätt omedvetet faktiskt, och det känns som att jag börjar komma honom lite närmre, och att ridningen förbättras lite iallafall. Så ja, han är min enda medryttarhäst. Peggy kommer jag ta när jag ska ut på uteritter bland kor, då det är omöjligt med tarzan.

Första gången jag red tarzan så kände jag att han var hästen för mig liksom, det klickade och allt var underbart, och den känslan har liksom fortsatt. Han är helt fantastisk, och jag kommer verkligen satsa på honom, få ett bra band med honom och lära mig att rida honom på bästa sett, för det känns fortfarande som att han är hästen för mig. Hans personlighet är så vacker, och hela han är perfekt i mina ögon. Vi bråkar lite varje ridpass, men jag tycker endån att det blir lite bättre för varje ridpass. Så nu är det klart liksom, tarzan är "min" häst! Och om några månader så ser det förhoppningsvis fint ut. Och förhoppningsvis kan vi ge oss ut på tävlingsbanorna - när vi båda är redo. Jag säger ingen tid, eller något sådant. utan när vi har ett bra band, jag rider honom bra, han går fint osv. DÅ kommer vi sikta mot högre. 


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0