sånt som bara inte händer...

Idag red jag och Hanna ut och båda trillade av, hahah(jo, för det var faktiskt rätt kul). Vi red ut barbacka på gauda och tindra, jag red gauda och hanna tindra, och vi red ut på en långrunda. och hela rundan gick jättebra, vi galopperade, travade,skrittade,stod stilla och allt gick super, vi höll oss kvar fastän att det var mycket fart osv. men sen när vi rider inne i skogen, ska jag undvika nässlor så jag tar upp mitt ena ben, och just då flyttar gauda sej och jag tappar balansen totalt och faller, och precis när jag ser alla stenarna så höll jag mej kvar på något sett och hann snurra runt och lägga mej mjukt. helt sjukt och väldigt svårt att förklara, men där var stenunderlag och ja, jag fick inte alls ont. Det var dock hur gulligt som helst, när jag hänger i tyglarna så gör gauda halt, och sen när jag ramlar/lägger mej så tar han upp frambenet precis som att han gjorde det bara för jag inte skulle ramla på den. Åh fina häst!! Sedan när vi galopperade så gick det jättebra, de gick fort och var helt underbart, sen hamnar hanna på sniskan och skriker"jag kommer trilla av" typ 20 gånger, och hon hängde rätt fint där, jag trodde hon skulle ta sej upp igen, och det trodde hon med.. men istället så slängde/hoppade hon av och sträckte låret haha. Jag ramlar av på riktigt stora stenar och får inte alls ont, hon trillar av på en grusväg med knappt någon grus, och hamnar dessutom på fötterna medan jag ramlade på ryggen, och hon slår sej, haha! men hon ramlade av i trav/skritt så annars var det inga problem, och vi hade faktiskt riktigt kul haha! "den som ramlar av tar med sej tårta", well vi kör med "den som ramlar av tar med sej kaka" så imorgon tar vi båda med kaka och saft, och får lite mys med fika efter vi ridit! :)
bild från i vintras med Gauda!

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0