när livet är som bäst.

trots att jag har haft otur ett tag, så känns det som att all otur vände idag. Vi valde att hoppa kombinationen med alla hästar, dvs. peggy, tarzan, gauda och wawa. Och för att börja med peggy, så var hon så duktig! hon var överpigg och la energi på helt fel saker, vi kom in fel några gånger men slutligen så gick det, hon hoppar verkligen underbart och det var grymt kul. Förutom att hon kom in fel några gånger så gick allt perfekt, nöjde mig dock med ett räcke på 80cm som högst, då det kändes som att hon var trött, det var varmt/kvavt ute, och hellre hoppa hindret tills hon verkligen orkar högre höjder. Dessutom är det ju jobbigare att hoppa kombination, än att hoppa t.ex bana. 

Tarzan därimot överraskade mej, i början stretade han emot lite, och jag hade svårt med att få ut han ordentligt då det kändes som att han inte riktigt lyssnade på mina skänklar, men sedan efter lite galopp så blev han bättre. I början så kom jag in fel med han också, och han fattade inte riktigt hur han skulle göra. Men efter några gånger så gick det bättre, jag gjorde fel på han och när de fattar galopp vid bommarna så blir det helt fel eftersom att det är travavstånd, men i slutet gick det super. Började på 60cm, höjde till 70, och där hoppade han jättebra, höjde ytterliggare, till 80 och han flög bokstavligt talat över. Det är så härligt att hoppa han för han blir så glad, han tar verkligen i, och kommer högt över hindret, så det känns ju verkligen som man flyger när man rider han, helt underbart. dock så blir han som en hemlös apa på crack när man ska stanna han efter hindret, han blev så jäkla glad att han rusade runder i padocken och jag kunde inte stanna han, slutade med att hanna fick bokstavligt talat ställa sej i vägen, DÅ stannade han lite för hastigt och bytade varv haha. men jag blev av med min rädsla helt idag, har varit lite hopprädd innan men det försvann, och jag fick sån adrenalinkick och blev SÅ GLAD. det var verkligen så kul!!

bild på peggy från i april/maj, då hoppade vi bara 60, men konditionen har blivit bättre och nu jobbar vi oss uppåt. 

 
 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0