let's see where the future can take us.

Jag har funderat oerhört mycket på sistone angående peggy och tarzan, men det känns som att även om jag frågar människor om råd så bara får jag halvdana svar tillbaka.jag älskar peggy och har ju fått ett bra band med henne, jag älskar att hoppa, rida ut osv. osv. med henne och hon är min älskling, jag hade ju velat börja tävla med henne, men nu är jag inte lika säker längre. eller jo, att jag ska tävla är ju en sak som är säker, men jag vet inte om jag ska satsa mer på tarzan? det är just när jag kommer till den här punkten, vilken häst ska jag satsa på, som jag inte får något svar. det är precis som att dem inte vill att jag ska ha tarzan, och jag förstår dem. Tarzan är en riktigt underbar häst, med så mycket energi och han är så duktig, både inom dressyr och hoppning, det är väll klart att dem inte vill att jag ska ha honom. avundsjuka finns ju överallt. 

Jag känner att tarzan är hästen för mig liksom, vi klickade från början eller vad man ska säga, jag kan utvecklas med honom och han är en sådan rolig häst att rida. visst, han stretar fortfarande emot lite och bråkar, men jag tänker ge det tid. Jag har ridit honom i 3-4 veckor, och det är ju i stort sett ingenting. Och visst, jag kan inte rida ut med honom där det finns kossor, och han har rätt mycket nerver och är liksom extrem på vissa saker, som ex. kor. Men han är så rolig att hoppa med för han flyger över hinderna, och blir så lycklig, han älskar att få komma ut på runder och ja, jag hoppas jag kan få ett riktigt bra band med honom, och jag vill börja tävla honom, i både dressyr och hoppning. Eller iallafall prova på och se hur det blir.

jag menar bara vilken häst jag ska satsa på, jag ska fortfarande rida både peggy och tarzan, men jag känner att det är tarzan jag vill satsa på, det är han jag vill nå tävlingsbanorna med, sedan ifall det går med peggy också blir jag bara lycklig. men jag känner liksom att tarzan är den jag som ryttare kan komma längst med, och han är ju en sån rolig häst. vi får ju se hur det blir, men jag är rätt bestämd nu att det är han jag vill satsa på sålänge jag inte behöver släppa peggy - och det behöver jag ju inte! Dock är det synd att det ska finnas avundsjuka personer överallt som ska få en att känna sig dåliga, och vara avundsjuka över att jag har chansen att ha tarzan, hade någon annan haft honom hade jag också varit avundsjuk, men de kan väll endån sköta det på ett snyggt sätt..


Kommentarer
Postat av: alexandra

Fin design och fina bilder! :)

Svar: Tack så jätte mycket!! :D
Therese Larsson

2012-07-09 @ 13:51:23
URL: http://milonatjejen.blogg.se


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0