Hela sommaren räddad.

Igår var en av de bästa dagarna i stallet hittils, det var en sådan dag som man ser tillbaka på när allting går som sämst, och som får en att fortsätta rida. Vi stack dit vid halv 10 och hjälpte till lite medan hästarna verkades, sedan red vi ut på peggy och gauda barbacka, gick väldigt bra förutom att peggy var oerhört pigg, blev lite bitterfittig mot gauda och sparkade, och gauda var riktigt feg. men ja, om man bortser från det, så var det underbart. Sedan byggde vi upp en liten "bana" som bestod av kombination från C till A, skriver hur vi gjorde här nedantill sen, men tarzan var en dröm att hoppa, det gick jättebra verkligen, jag fick han att börja jobba ordentligt, och bli riktigt uppvärmd innan vi gjorde övningen, och han skötte sej exemplariskt. 3:e gången jag hoppar honom men det kändes i stort sett som jag hoppade en helt ny häst då han var mycket mer framåt, glad och hoppade bättre. Tror att all dressyr vi hållt på med har hjälpt vår ridning + jag jobbade han bättre mellan hinderna, var med med skänklarna osv.

Vi började med att komma in på 2 travbommar vid A, fortsatte på ett räcke på ca. 30 cm, sedan 2 galoppsteg och ett kryss på ca. 70cm och 3 galoppsteg och ett räcke på 55cm. Vi gjorde så att vi kom in i trav, tog galopp efter första hindret och hade galopp genom hela kombinationen, sedan höjde vi hinderna till 55, 90, 70cm, och tog bort första bommen så att det bleb 1 bom, räcke på 55cm, kryss på 90cm och räcke på 70cm. 

Är väldigt nöjd över att det gick så pass bra med honom, han rev en gång men det var mitt fel. vi ska hålla oss på 70cm lite nu ett tag, så han får jobba upp konditionen, sedan ska vi bege oss på högre höjder. mitt mål är ju att även med han kunna hoppa 1.20cm till att börja med. (kan även skriva som så att det gick super för hanna och wawa också, men mer får hon skriva!)
Och vi fick även reda på igår att för 300 kr var, så får vi rida hur mycket vi vill sålänge hästarna inte är bokade, lyckliga tjejer, jajamen! Jag kommer att rida peggy och tarzan så mycket jag har möjlighet till, och även tindra ska jag rida. Ska jobba med henne och "forma till" henne, just nu blir hon nästan aldrig riden och hon är rätt mycket att jobba med. Hanna ska framförallt ha wawa, gauda och sedan även jobba med coco. Sedan även abbsan möjligen, så det blir mycket ridandes även denna månaden! :)

nu har ju även vädret börjat bli bättre, så snart åker förhoppningsvis kameran med så vi kan fylla på med nya bilder! :D
 
 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0