Gårdagens pass!

Igår byggde vi upp samma kombination igen och då hoppade jag den med både Gauda och Wawa.
Jag var lika seg som hästarna, det var så kvavt att man inte visste var man skulle bli av och ändå gick det bra :)

                                                              Gauda

Hade låga hinder med honom då han inte är så framåt och stannar gärna mitt framför hinderna så jag började istället med lägre hinder så att vi kommer över dom bra och det gjorde vi till slut.

Uppvärminen; Han var framåt och lyssnade hela tiden. Fast han gärna ville lunka på lite en stund så gav han med sig och gick framåt. Gjorde tempoväxlingar i både skritt och trav försökte även böja honom på en volt men där var han lite segare och stretade imot lite. Ett tag började han gå underligt, kändes som om han haltade med vänster fram, tur så slutade han med det efter något varv så jag kunde vara lugn igen.

Kombinationen; SEEEG! Han ville verkligen inte hoppa,nejdå! Fick verkligen trycka på. Jag gav mig aldrig så i slutet fick jag över honom flera gånger i rad, inte det bästa men jag fick som planerat.


Jag är nöjd med honom, jag fick över honom även om det inte var så charmigt kanske. Passet blev inte långt, han blev trött snabbt så vi skrittade av direkt.
____________________________________________________________________________________________________


                                                                   Wawa

Hon var lite ovillig till en början, kändes lat och som om hon var på mars och svävade. Dock släppte det efter ett tag och hon var hur duktig som helst, fortfarande lat och inte så speciellt framåt men annars var det bra lyssnade på allt osv..

Uppvärmingen; Gjorde en hel del tempoväxlingar i skritt och trav med henne också, serpentiner och volter. I galoppen gick det bättre, hon drogs inte lika mycket ''utåt'' som hon brukar och det var skönt.

Kombinationen; Denna gången var hon inte alls på hugget fast jag visste hur jag skulle göra sen förra gången så jag tryckte på, hon hoppade galant över det två första hinderna i slutet, i början höll hon inte koll på benen och rev dom flera gånger. Sista hindret blev hackigt så Tess sa att jag bara skulle ta det hindret en gång, det gick super!

Känns bra, för nu vet jag hur jag ska rida henne utan att hon ska stanna upp innan hindret. Något att öva på ett tag framåt!



Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0