film från dagens ridpass med min ängel.

Idag stack jag iväg och red tarzan, med mej hade jag mamma. hon har inte varit med mej och sett mej rida på över 1 år, och på detta året har jag ju hunnit byta hästar ett x antal gånger innan jag förstod att tarzan är den jag vill utvecklas med, så därför var det ju på tiden att hon följde med. dock var hon i stort sett ett nervvrak hela tiden, medan jag red så gick hon runder, och hon kunde inte ens kolla hela tiden pga att hon var så rädd, och då så körde jag dressyr, haha! Men tarzan var hur duktig som helst, bråkade lite till en början men sen gick han superfint och lyssnade jättebra, är så glad att det äntligen händer lite saker efter några veckors hårt jobb. efter jag ridit honom så åkte jag hem och fikade, sedan körde vi tillbaka till stallet för att hjälpa gunilla att flytta alla hästarna. efter det så kom ida och frågade om vi kunde rida ut i skogen, så då tog hon florri och jag gauda, det gick väll sådär för min del. Gauda var så jäkla tramsig, ovanligt tramsig. Han brukar endån ge sej efter ett tag, men jag fick verkligen inte fram honom, så ida fick gå före vid vissa tillfällen. tror det kan bero på att det var nytt sällskap ute, också mullrade det lite osv. också, annars gick det super, och ida var så duktig så och kul var de! efter ridturen så ledde jag min granne lite när hon red gauda, betalade gunilla och stack hem, åt, var i stallet här hemma, duschade och tog på ansiktsmask som jag strax ska ta av(känns som jag plastikopererat hela fejjan, blir väll så när man har den på i 58 minuter längre än vad man behöver, haha!) kommer sedan avsluta denna kvällen med att se LOL. 

Mamma filmade lite när jag red idag, var dock inte beredd på det alls haha! dock alltid kul att ha! 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0