Efter 4 dagars uppehåll...

Är jag tillbaka i stallet, har varit i Åhus med familjen så har inte varit hemma. Kom hem vid 3-4 tiden, tänkte först sticka dit men jag var helt död så jag blev hemma. Men idag fick jag äntligen åka dit igen!

Red först i paddocken på en väääldigt pigg Wawa, så fort jag ville ha henne i en lite kvickare skritt började hon trava så det fick jag lägga åt sidan, gick inte att ha henne i snabbare skritt alls men annars gick hon bra, i traven gick det lysande efter att hon så klart skulle streta emot lite, rusa iväg några gånger och att dra upp huvudet upp till mitt... Satt ner i traven så jag känner i magen nu, ett tag sedan jag gjorde det, får göras oftare! I galoppen blev hon överlycklig och drog iväg och blev stark, ändå blev det bra mot slutet i båda varven :)

Red även ut på Tindra med Tess på Peggy.
Tindra skötte sig exemplariskt! Kunde sova på hennes rygg...
Vi red upp till skär, fick däremot vända efter typ halva då det luktade väldigt konstigt, typ mot ko eller gris hållet, dock kände jag bara lukten... Men Peggy gjorde oss lite nervösa, hon som alltid är cool lugn, var väldigt strirrig, blev rädd för typ allting och studsade runder hela tiden, knasigt dedära! Så vi vände och red tillbaka, tog en mindre runda i den vanliga skogen och sedan hem igen.
Det var mysigt trotts Peggys knepiga humör, Blir nog en uteritt imorgon med, då på andra hästar, kommer mer om det imorgon!


Har precis varit ute med Sigge, det har inte hänt så mycket sedan jag kom hem, hoppade in i duschen, installerade The sims 2, vilket inte gick sådära bra så blev lite sur efter 2 och en halvtimmes försök gav jag upp och satte igång spotify och lät listan rulla... Nu sitter jag trött efter att ha städat rummet lite och lyssnar på musiken som rullat en bit ner, alltså en hel del gamla låtar spelas upp! ;)

Ha en kul kväll alla!

Sigge;

               

                

                                                          

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0