Varför & Vad

Aloha amigos! 
Jag har varit lite off här på denna bloggen, har jobbat med uppdateringen på min "privata" istället, eller egna låter bättre. Det är så mycket som händer i min lilla hjärna nu, och bortsett från det så har jag en riktigt fullspäckad vecka, och ja, den största anledningen till att jag inte har haft något att skriva här, är för att jag varit borta från stallet i sådär, cirka 2 veckor. Varför? för att göra en lång historia kort så räcker det väll med att säga att jag ska sluta där, jag trivs inte helt enkelt. ska dock vara med på lucia på torsdag, men det blir väll sista gången jag sätter foten där. 

Ska jag sluta rida? även fast jag ville det en period, så är det inte så det ligger till. Jag ska fortsätta rida, var vet jag bara inte än. Jag åker till Thailand i helgen och är borta i drygt 1 månad, så det problemet får jag ta tag i när jag kommer hem. Men jag har haft kontakt med några hästägare nu, har dock inte riktigt velat ta tag i saken än. Men jag ska höra av mej till dem när jag är hemma igen, för att se om det är aktuellt då med. Annars får jag helt enkelt fortsätta leta. 

Vad letar jag? jag letar efter ett ställe, stort eller litet, men där jag kan trivas. Där det bara är jag som har hand om hästen(förutom ägaren) och där man kan få bra kontakt med människorna, hjälp osv. Jag vill ha en stor häst, som jag kan tävla, en som jag kan jobba med. Jag vill inte ha någon "tanthäst" eller liknande, utan helst motor och ha en häst som är lite stirrigare, samtidigt som man kan få bra kontakt. Jag letar inte efter någon som jag kan ha i någon månad, utan jag letar efter någon jag kan ha länge, och utvecklas med. Också ska det ju ligga nära, alltså inom eslövs kommun någonstans. 

Det är inte lätt, men jag väntar hellre, för att få de hästen jag vill ha. Jag vill inte bara ha en medryttarhäst som jag kan skumpa runder på i skogen, utan jag har så mycket vilja. 

There you have my story. Jag ska alltså inte fortsätta rida tarzan, vilket skär lite i mitt hjärta. Men trivs man inte, så trivs man inte. Nu hoppas jag att torsdag blir underbart så jag lämnar han med en bättre känsla än den jag har i magen just nu. Jag ska även försöka publicera något inlägg denna veckan innan jag åker. 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0