Hästannonser

kollade nyss rundor lite på olika hästannonser för nöjets skull, då en tanke slog mig flera gånger. När man ska sälja sin häst, läggs det ut en annons på nätet med någon bild och text och sedan hoppas man någon är intresserad Ja ni vet hur det går till. På väldigt många ställen såg jag att man hade en väldigt tråkig bild, en text på två rader sedan fanns där inte mer. Jag blev inte ett dugg nyfiken på denna häst utan bläddrade fort vidare till nästa.
Om jag hade haft en egen häst och skulle sälja, hade jag lagt ner energi på detta, skrivit en text som lockar och beskrivit min häst och haft många FINA bilder. Jag skulle också ha varierat mina bilder med någon ridbild och självklart endast hästen i bild, alltså utan ryttare.
Aldrig skulle jag lagt ut en bild där hästen står i hagen, pälsen är lerig och mannen är tovig och vinkeln kanske är helt fel på bilden att hästens kropp ser lite konstig ut. Nej aldrig, hur kul är de? Hur intresserad blir jag som kollar? Inte ett dugg.
Blir så fundersam på sånt, varför inte lägga ner lite energi på sin annons. Slår vad om att hästen skulle bli såld snabbare om allt är bra gjort. Jag tycker det är lite tråkigt faktiskt, jag får uppfattningen att ägaren inte bryr sig så mycket utan tagit det första bästa och gjort allt i all hast.





Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0